Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#11822Předepsaná platba povinného ručení za období, kdy jsem auto nevlastnila

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.08.2016, před 8 lety

Ivana Crhová

Znění stížnosti

Osobní automobil jsem prodala 22.4.2016, smlouvu na povinné ručení se mi podařilo zrušit až 11.7.2016. Proces zrušení smlouvy je zdlouhavý a komplikovaný. Česká pojišťovna po mně požaduje platbu za období, kdy se již prodané auto nacházelo na jiném konci republiky, mělo nového majitele a byla uzavřena nová smlouva na povinné ručení.

Proti předepsané platbě jsem se odvolala. Česká pojišťovna se brání tím, že: "...pojištění povinného ručení zaniká dnem, kdy pojistník oznámí změnu v osobě vlastníka vozidla pojišťovně." Na tomto písemném vysvětlení je podepsán Ing. Michal Hofman, ředitel správy pojištění a plateb.
Dříve bylo při prodeji auta tento proces jednodušší. Přijde mi logické, že pokud nejsem majitelem vozu, nevzniká povinnost platit pojištění. Znamená to tedy, že úředníci České pojišťovny si příště mohou vymyslet cokoli, jen aby neoprávněně inkasovali peníze?


Produkt

Smlouva na povinné ručení. Osobní automobil 2AF 7492. Požadují platbu ve výši 499,- Kč, tedy za období do 11.7.2016, kdy přijali oznámení o změně v osobě vlastníka.


Požadované řešení

Požaduji zrušení požadavku ČS platit částku 499,- Kč. Vzhledem k tomu, že vůz byl prodán 22.04.2016, měla jsem již téměř měsíc povinné ručení zaplaceno "navíc", t.j. za období, kdy jsem auto nevlastnila.
(Smlouva byla uzavřena k 20.05.2014).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2016 07:53, před 8 lety

V případě prodeje vozidla či jiné formy změny vlastnictví vozidla povinné ručení zaniká dnem, kdy pojistník tuto skutečnost oznámí své pojišťovně dle § 2812 občanského zákoníku. Pojistka tedy nezaniká automaticky ani ji nelze převádět na další vůz. Ve chvíli, kdy má pojistník doklad o prodeji, musí ho předat prokazatelně pojišťovně a požádat o ukončení pojistky.

Dle zákona pojištění zaniká dnem, kdy pojišťovně oznámí pojistník tuto skutečnost (změnu majitele pojištěného vozu), přičemž má povinnost ohlásit tuto skutečnost bez zbytečného odkladu. Doporučujeme mít od nahlášení změny vlastníka pojišťovně doklad pro případ sporů o to, jestli byla pojišťovně uvedená skutečnost nahlášena a aby bylo možno tuto skutečnost nějak prokázat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2017 10:49, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.