Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Osobní automobil jsem prodala 22.4.2016, smlouvu na povinné ručení se mi podařilo zrušit až 11.7.2016. Proces zrušení smlouvy je zdlouhavý a komplikovaný. Česká pojišťovna po mně požaduje platbu za období, kdy se již prodané auto nacházelo na jiném konci republiky, mělo nového majitele a byla uzavřena nová smlouva na povinné ručení.
Proti předepsané platbě jsem se odvolala. Česká pojišťovna se brání tím, že: "...pojištění povinného ručení zaniká dnem, kdy pojistník oznámí změnu v osobě vlastníka vozidla pojišťovně." Na tomto písemném vysvětlení je podepsán Ing. Michal Hofman, ředitel správy pojištění a plateb.
Dříve bylo při prodeji auta tento proces jednodušší. Přijde mi logické, že pokud nejsem majitelem vozu, nevzniká povinnost platit pojištění. Znamená to tedy, že úředníci České pojišťovny si příště mohou vymyslet cokoli, jen aby neoprávněně inkasovali peníze?
Smlouva na povinné ručení. Osobní automobil 2AF 7492. Požadují platbu ve výši 499,- Kč, tedy za období do 11.7.2016, kdy přijali oznámení o změně v osobě vlastníka.
Požaduji zrušení požadavku ČS platit částku 499,- Kč. Vzhledem k tomu, že vůz byl prodán 22.04.2016, měla jsem již téměř měsíc povinné ručení zaplaceno "navíc", t.j. za období, kdy jsem auto nevlastnila.
(Smlouva byla uzavřena k 20.05.2014).
|
Tweet |
V případě prodeje vozidla či jiné formy změny vlastnictví vozidla povinné ručení zaniká dnem, kdy pojistník tuto skutečnost oznámí své pojišťovně dle § 2812 občanského zákoníku. Pojistka tedy nezaniká automaticky ani ji nelze převádět na další vůz. Ve chvíli, kdy má pojistník doklad o prodeji, musí ho předat prokazatelně pojišťovně a požádat o ukončení pojistky.
Dle zákona pojištění zaniká dnem, kdy pojišťovně oznámí pojistník tuto skutečnost (změnu majitele pojištěného vozu), přičemž má povinnost ohlásit tuto skutečnost bez zbytečného odkladu. Doporučujeme mít od nahlášení změny vlastníka pojišťovně doklad pro případ sporů o to, jestli byla pojišťovně uvedená skutečnost nahlášena a aby bylo možno tuto skutečnost nějak prokázat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.