Společnost


ARCHOUSE, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#11824Navýšení ceny objednávky po dodání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2016, před 8 lety

Michal Poul

Znění stížnosti

U společnosti ARCHouse s.r.o. jsem si nechal provést návrh interiéru bytu. Návrh interiéru pote přešel k realizaci u stejnojmenné společnosti, z čehož vznikla objednávka zboží a řemeslných prací. Objednávku jsem potvrdil a zaplatil požadovanou zálohu.
Po dokončení realizace interiéru bytu jsem dostal od zmíněné společnosti fakturu na doplacení zmíněné objednávky. Ve faktuře však byla bez jakéhokoliv vysvětlení požadována částka vyšší než v objednávce.
Proto jsem si vyžádal vysvětlení této navýšené částky. Bylo mi to zdůvodněno, že navýšená částka je z důvodu nutnosti koupě většího koberce nežli uvedli v objednávce a doobjednanou práci za poklad koberce.
I přes to se mi navýšená částka zdála vysoká, proto jsem si vyžádal podrobný položkový rozpis této navýšené částky. Poté následovalo několik klamavých marných pokusu z jejich strany, jak tuto částku rozepsat, jako například vymyšlený rozměr místnosti zřejmě aby jim částka vyšla.
Zmíněné klamavé jednání z jejich strany mi posléze vysvětlili jako absenci kolegyně, která to měla na starosti, což podle mě není omluvou. Nicméně doteď mi celou částku nevysvětlili a stále si trvají na doplacení dané faktury.

Celkově se podle mě společnost ARCHouse s.r.o. dopustila nekorektního jednání v těchto bodech:
- Uvedli mě v klam, že si objednávám do své místnosti daný koberec za danou cenu
- Nedodrželi sjednanou cenu dle objednávky nebo neoznámili mě změnu v objednávce
- Snažili se mě klamat při vysvětlovaní navýšené ceny


Produkt

koberec


Požadované řešení

Dovysvětleni a doložení prvků navýšené částky, uznání chyby ohledně špatně uvedeného rozměru koberce v objednávce a kompenzace slevou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2016 07:29, před 8 lety

V daném případě byla zřejmě uzavřena spotřebitelem smlouva o dílo v souladu s § 2586 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"), kdy cena byla stanovena odhadem.

Cena určená odhadem je vhodnou variantou, není-li při uzavření smlouvy možné výslednou cenu stanovit pevnou částkou. Takto stanovená cena je sice závazná, ovšem z povahy způsobu určení její výše vyplývá, že nemůže být považována za cenu maximální. Pokud zhotovitel požaduje vyšší částku a oznámí to objednateli včas, může objednatel od smlouvy o dílo odstoupit za podmínky podstatného překročení ceny.

Překročení ceny díla je podstatné, zvýší-li se cena určená odhadem o více než 10 až 20 %. Zvýšení ceny musí zhotovitel objednateli nejen zdůvodnit, ale hlavně oznámit, jakmile potřebu zvýšení ceny zjistí. Objednatel na oznámení o vyšší ceně musí reagovat rychle, jinak podle zákona platí, že s takto zvýšenou cenou souhlasí. Jestliže však zhotovitel neoznámí objednateli bez zbytečného odkladu, že cenu bude nutné podstatným způsobem překročit, a dílo provede, nemá objednatel povinnost rozdíl v ceně zaplatit a může požadavek zhotovitele na vyšší cenu odmítnout jako neoprávněný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.9.2016 22:49, před 8 lety


Michal Poul

Hodnocení:

Komentář: Vyreseno dohodou