Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na dům jsem si nechal nainstalovat malou FVE. Po třech letech provozu začala instalace vykazovat chyby, což jsem v záruční době reklamoval u dodavatele iSolutions. Reklamace má být vyřešena nebo zamítnuta do 30 kalendářních dní. Reklamaci jsem uplatnil 19.1.2016 přičemž pan Kalabis přijel jednou podívat se na instalaci. Závěr byl, že se jedná o chybu měniče Solaredge. Následně se cca 2 měsíce nic nedělo, že čeká na vyjádření od dodavatele měniče. Následně se na instalaci přijel podívat znova a provedl měření, kde zjistil o že se nejedná o chybu měniče, ale kabelu. Nezkoumal, jak mohlo dojít k poškození kabelu, který byl pod fasádou a rovnou reklamaci uzavřel, že za poškození mohu já a tedy se jedná o neoprávněnou reklamaci a tento druhý výjezd si vyfakturuje. Ze zákona mám právo na bezplatné vyřízení reklamace pokud se nepletu. Současně mi tím, že reklamaci nevyřešil do třiceti dnů, ale až po více jak 3 měsících, vznikla škoda. Současně vyřešení reklamace kde pouze nalezl závadu, ale odstranit jsem si ji musel na vlastní náklady, také není v pořádku.
Proto bych chtěl po společnosti iSolutions s.r.o. proplatit ušlý výnos a náklady s reklamací související.
Instalace FVE
Proplacení ušlých výnosů a nákladů souvisejících s reklamací.
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Každý prodejce nebo výrobce může za kvalitu svého zboží ručit déle (podle § 620 odst. 5 občanského zákoníku), než zákon vyžaduje. Zboží pak po uvedenou dobu musí být použitelné k obvyklému účelu a zachovat si obvyklé vlastnosti.
Projevila-li se vada po uplynutí zákonné záruky, bylo by možné věc reklamovat na základě sjednané smluvní záruky. V záručním listě (smlouvě) pak musí prodávající určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Často se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou dobu trvání smluvní záruky aplikovat úpravu o zákonné záruce.
Pokud tedy nebylo sjednáno jinak, použije se i na reklamaci zboží v prodloužené záruce zákonný režim. V takovém případě musí být o reklamaci rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.