Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2009 jsem si od společnosti Skanska Reality, a.s. pořídil byt v Romanci II v Praze Uhříněvsi. V bytové jednotce se každou zimu od počátku na ostění oken tvoří tepelné mosty a tedy i plísně. Poprvé jsem tento problém reklamoval počátkem roku 2011. Nejdříve 2 roky reklamaci zamítali až následně na základě měření infrakamerou ji uznali a začali provádět, jak sami říkají, pokusné opravy. Opravy prováděli každý rok na jaře. Naposledy v květnu 2015. Když jsem se letos v zimě ozval znova, že oprava zase nepomohla, reklamaci zamítli s tím, že již žádnou opravu dělat nebudou. Chtěl jsem tedy po nich to na co mám ze zákona právo tedy protokol o reklamaci. Ten mi dát odmítli s odůvodněním, že pokud by mi ho dali tak by v podstatě na danou nemovitost nikdy neskončila záruka.
Bytová jednotka v bytovém domě Romance II
Odstranění všech reklamovaných závad podle návrhu odborníka. Nechci další pokusnou opravu a další zdlouhavé reklamování. Již mě to stálo příliš mnoho času.
|
Tweet |
Jelikož z popisu stížnosti vyplývá, že stavební práce byly provedeny před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené smlouvou o dílo budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 646 občanského zákoníku činí záruční doba u zhotovení stavby tři roky. Doba od uplatnění práva ze záruky až do provedení opravy se do záruční doby nepočítá. Zhotovitel díla odpovídá za vady, které má věc na zakázku zhotovená při převzetí spotřebitelem, jakož i za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době. Pokud má věc v záruční době vady, může spotřebitel požadovat jejich bezplatné odstranění. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být podle objednávky řádně užívána jako věc bez vady, má spotřebitel právo na zrušení smlouvy. Totéž právo mu přísluší u vad odstranitelných, jestliže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže věc řádně užívat. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která však nebrání řádnému užívání věci podle objednávky, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu.
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, je zhotovitel povinen vydat mu potvrzení o tom, kdy ji uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. O reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Pokud zhotovitel odmítá přijmout reklamaci, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.