Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
mé jméno je Kateřina Krejzová. Dne 10.7. jsem na Vaší pobočce Praha Štěrboholy - levné vozy zakoupila vůz Ford Mondeo III. 2.0 TDCi. Cena vozu byla stanovena na 45000.
Když jsem tento vůz den předem (sobota) objevila na Vašich stránkách, volala jsem na Vaši linku, kde mi bylo řečeno, že tento vůz je zamluvený z důvodu přepravy do Brna (v pondělí), kvůli potencionálnímu kupci. Dozvěděla jsem se, že když přijedu ještě ten den, maximálně v neděli a budu mít o vůz zájem, není žádný problém mi vůz prodat, po složení uvedené částky či úvěru.
Druhý den jsme se tedy s partnerem přijeli na vůz podívat. Měli jsme zájem si vůz projet. Už tady nastal menší zádrhel. Kvůli tomu, že ho má rezervovaný pán v Brně. Údajně nemůžeme jen tak přijít a říct, že tento vůz chceme a odjet s ním domů. Prodejce musel případ řešit až se svým vyšším nadřízeným, který rozhodl, že jestli jevíme o vůz vážný zájem, tak nám ho má prodat, jelikož jsme jistí kupci. Kdežto na Vaší infolince mi bylo řečeno, že žádný problém nastat nemůže.
Prodejce nám také oznámil, že z důvodu rezervace vozu nám nemůže dát slevu i přesto, že se na voze nacházely kosmetické vady, sjeté PNEU, chybějící zámek kapoty a tudíž i dále se s ním nesoucí vady pod kapotou, které jsme při prohlídce vozu neměli možnost vidět!
Když jsme si tedy podali ruce, přesunuli jsme se vedle na pobočku, kvůli sepsání smlouvy a složení částky.
Při sepsání smlouvy mi bylo řečeno, že MUSÍM uhradit administrativní poplatek 2000,-Kč z důvodu odhlášky a následnému přepisu. Od prodejce nám žádná informace o tomto poplatku nebyla sdělena. Dále mi bylo oznámeno, že doklady od auta jako je velký TP a Osvědčení o registraci vozidla mi přijdou poštou. S nimi pak musím do 10 pracovních dnů udělat evidenční kontrolu a dále pak přepis vozidla. Doklady mi přišly až po 5 pracovních dnech.
Jela jsem si tedy zařídit evidenční kontrolu, po které jsem volala na Vaši infolinku, kde mi bylo řečeno, že poplatek 2000,-Kč se na přihlášení nevztahuje, ale jestli mám zájem přihlásit vozidlo z Vaší strany, mám uhradit ještě 2800,-Kč.
Proto žádám o navrácení poplatku 2000,-Kč, u kterého jsem nepochopila na co vlastně je/byl a je povinný ho uhradit při koupi vozu.
Krejzová
Neupozornění o nutnosti složit administrativní poplatek, který k ničemu neslouží
Vrátit peníze
|
Tweet |
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Není-li doplňková službu zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.
Vážená paní Krejzová,
Je nám velice líto, že nastala situace, kterou popisujete ve svém příspěvku. Pokusíme se vše uvést neprodleně do pořádku a proto si Vás dovolím požádat o zaslání podnětu na adresu reklamace@autoesa.cz a to včetně všech podkladů. Osobně dohlédnu na to, aby byl Váš podnět zpracován řádně a bez zbytečných průtahů.
Omlouvám se za případné komplikace a přeji pěkný den
Patrik Spurný
Auto ESA
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.