Společnost


VK Servis obchodní s.r.o.

Počet nahlášených stížností:24
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11849Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2016, před 8 lety

Hana Šikulová

Znění stížnosti

Dobrý den.
Dne 20.1.2016 jsem zakoupila přes internet mobilní telefon Samsung galaxy K ZOOM. Telefon po pár dnech přestal fungovat-nebylo možné se připojit do sítě-nebyl signál. Po vytažení baterky začal opět fungovat. Asi po měsíci se ale problém vrátil. Párkrát ještě pomohlo restartování telefonu, ale nakonec už se do sítě nedařilo vůbec přihlásit-nikdo se mi nedovolal a já také nikomu. Zkusila jsem podle rady obnovit tovární nastavení, ale ani to nepomohlo. Reklamace byla odmítnuta s tím, že ZŘEJMĚ jsem nainstalovala neoprávněně nějaký software, díky kterému došlo ke smazání IMEI. Tomu ale neodpovídá to, že se závada opakovala. A navíc jsem opravdu nic neinstalovala. Po přečtení recenzí jsem bohužel pozdě zjistila, že tento obchod neuznává reklamace. Bylo asi 800 recenzí, kde si stěžovali na neuznanou reklamaci.
Zkoušeli jsme se s obchodem domluvit a vysvětlit, že tak jak píší oni opravdu k závadě dojít nemohlo, ale oni si trvají na svém.
Mobil jsme používala cca 1,5 měsíce


Produkt

Samsung Galaxy K ZOOM


Požadované řešení

Oprava nebo výměna za jiný kus, vrácení hotovosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2016 14:36, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Reklamaci může tedy prodejce zamítnout, avšak pouze z výše uvedených zákonných důvodů. Zamítavé stanovisko k reklamaci musí být vždy náležitě odůvodněno, aby je spotřebitel mohl za pomoci znalce, popřípadě v soudním řízení rozporovat. Dozor nad plněním povinnosti stanovené v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele (vydání písemného potvrzení o zamítnutí reklamace s odůvodněním) provádí Česká obchodní inspekce.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2017 15:26, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.