Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#1185Účtovaný poplatek za nepoužívané telefonní číslo

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

23 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2013, před 11 lety

Hana Pimperová

Znění stížnosti

O2 mi telefonicky nabídla výhodný tarif FreeO2, při změně smlouvy jsem jako bonus získala další Simkartu. Formou SMS mi byl zaslán kod na aktivaci nového tel.čísla. Ten jsem nepoužila v domnění, že číslo ještě neaktivuji, neboť ani nemám druhý tel. přístroj a pokud ho nepoužívám nebude mi druhý paušál účtován.Ale chyba lávky, vyúčtování přišlo na dvě tel. čísla. Ihned jsem se na O2 obrátila a bylo mi sděleno, že aktivace proběhla automaticky podepsáním nové smlouvy a je fixována na 2 roky. Po dalším dotazu věc byla řešena jako reklamace, která nebyla uznána. Za vypovězení smlouvy bych zaplatila pokutu 250 Kč za každý měsíc trvaní smlouvy. Zdá se mi neetické vyžadovat platby za službu,která není využívána, tím spíš je li služba nabízena telefonicky, kdy není dost prostoru pro rozmyšlení a zákazník předem neví, zda mu nabízená služba bude vyhovovat. Chápu, že lze jakousi pokutu vyžadovat ale za celé dva roky.... Jako důchodci mi záleží na každé koruně, a takhle vyhazuji 205.Kč oknem


Požadované řešení

Jak zrušit nevyúžívanou službu s co nejmenší újmou. Chápu, že je to má chyba, že jsem podrobně neprostudovala podmínky, ale někdy jsou tak napsané, že se senior obtížně informuje. Děkuji Vám


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2013 11:00, před 11 lety

V případě, že je smlouva sjednána písemně, musí být dle § 40 odst. 2 občanského zákoníku změna provedena také písemně.
Služba operátora musí být poskytována v souladu se smlouvou a obchodními podmínkami.
Dle § 63 odst. 1 písem. p)zákona o elektronických komunikacích platí, že výše úhrady v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, výpovědí ze strany účastníka nebo podnikatele nebo dohodou obou smluvních stran, přičemž výše úhrady nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Toto ustanovení se stalo součástí zákona o elektronickáých komunikacích novelou, která nabyla účinnosti 8.8.2013. Operátoři mají od její účinnosti 6 měsíců, aby včlenili tato ustanovení do svých obchodních podmínek.
Z výše uvedeného vyplývá, že nejpozději od 8.2.2014 by měl být zákazník za zrušení smlouvy sankcionován maximálně 20% ze zbývajících nevyužitých paušálů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2013 14:01, před 11 lety

Dobrý den, jelikož byla aktivace nového čísla z vaší strany potvrzena podpisem smlouvy, považujeme smlouvu za platnou. Při předčasném ukončení je požadováno 250Kč za každý nedodržený měsíc závazku. Toto informace je rovněž uvedena v platném ceníku služeb, se kterým jste souhlasila při uzavření dané služby.
Při uzavření smlouvy mimo obvyklé místo – ve vašem případě telefonicky – má účastník 14 dní na možnost odstoupení od smlouvy. Této možnosti nebylo využito.

Václav Brožek
Online Media – Konzultant O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.11.2013 14:38, před 11 lety


Hana Pimperová

Vážení, velmi Vám děkuji, že jste se zabývali mým problémem. Ještě mi ale není jasné, pokud bych zrušila písemně smlouvu, zda to mohu učinit hned, nebo mám čekat až do února 2014 a zda sankce za předčasné ukončení budou činit zmíněných 20 % z nevyužitých paušálů, nebo se O2 bude řídit předpisy z roku 2013, když zmíněná smlouva byla uzavřena v r. 2013. Nerada bych zase udělala něco špatně Moc , moc Vám děkuji. H.Pimperová.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.11.2013 15:04, před 11 lety

Dobrý den,

výpověď je možné podat kdykoli. Pokud však podáte výpověď před uplynutím závazku, bude vystavena sankce za nedodržení smlouvy. Ta je aktuálně uplatňována v podobě 250 Kč za každý nedodržený měsíc. Jde-li Vám o změnu smluvní pokuty z důvodu novely zákona o elektronických komunikacích, pak dle našeho výkladu platí pro účastnické smlouvy odložená účinnost novely, která je upravena v přechodných ustanoveních novely. Poskytovatelé jsou povinni uvést účastnické smlouvy do souladu s novelou do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti novely. Zde poté vychází změna smluvní pokuty na únor 2014.

Jelikož bude u výpovědi nutné uhradit smluvní pokutu, doporučím navštívit pobočku, kde jednak dojde k vyrovnání závazku a jednak podáte písemnou výpověď za pomocí předdefinovaného formuláře.

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.11.2013 15:42, před 11 lety


Hana Pimperová

Hodnocení:

Komentář: Velmi děkuji za ochotu a rychlou radu. Jsem Vám velmi vděčná, je dobrý pocit vědět, že se vám někdo snaží pomoci. Děkuji. Pimperová