Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem zboží u této společnosti, ale zřejmě dorazilo bez faktury, čehož jsem si nevšiml. Po nějakém čase se u zboží vyskytla závada. Pro vyřízení v záručním servisu vyžadovali doklad o koupi, který jsem samozřejmě postrádal. Elektronická podoba potvrzení a odeslání z obchodu nestačila. Proto jsem firmu ELLAND oslovil s prosbou o zaslání faktury. Bylo mi však sděleno, že téměř 2 roky starou fakturu v systému neevidují a tudíž mi ji nezašlou. Mám tak zboží, které je teoreticky stále v záruce, ale opravit jej nemůžu, protože mi obchod odmítá zaslat kopii faktury.
Digitální fotoaparát Panasonic DMC-TZ40
Zaslání kopie faktury
|
Tweet |
Pokud by spotřebitel zboží reklamoval, nepotřebuje nutně pro uplatnění reklamace účtenku nebo fakturu. Stačí prokázat, že u prodejce věc zakoupil. To lze doložit třeba výpisem z bankovního účtu, záručním listem, originálním obalem, specifičností zboží (pokud jej nikdo jiný neprodává), v krajním případě i svědeckou výpovědí. Postačí tedy pokud spotřebitel prokáže, že zboží zakoupil od konkrétního prodávajícího. Jako důkaz může postačit i potvrzení v emailu, že výrobek byl zaplacen a odeslán z obchodu spotřebiteli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.