Společnost


VaVeDa s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#11853Nekvalitny tovar

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2016, před 8 lety

Peter Boros

Znění stížnosti

Zakupeny foliovnik XXL sa zacal rozpadat po cca 4 mesiacoch od montaze, krycia folia sa trha a rozpadava doslova na prach, takisto napinacie snury sa po druhom dazdi rozpadli na casti v dlzke 2-5cm, o slabej konstrukcii je skoda pisat. Reklamaciu spolocnost nechce uznat, pretoze tovar bol kupeny na firmu a vraj tento predaj podlieha zakonu o obchodnych korporaciach, kde sa pojem reklamacie nedefinuje. To je zrejme nezmysel, nakolko predpokladam, ze reklamacny poriadok urceny zakonom musi existovat a platit aj pre kupno-predajny vztah podnikatelov.
Vyjadrenie spolocnosti:
nárok na reklamaci je definován pouze v Občanském zákoníku, kterým se Váš nákup neřídí, jelikož jste vyplnil IČO a tudíž na reklamaci nemáte nárok, pokud to není uvedeno v kupní smlouvě. Kupní smlouvou je v případě nákupu přes internetu vytvoření objednávky a Vaše kliknutí na souhlas s obchodními podmínkami a vzápětí i uskutečněná platba a z naší strany zaslání zboží. Objednáním zboží od nás jste souhlasil s našimi obchodními podmínkami a s tím i, že se Váš nákup řídí Zákonem o obchodních korporacích, který právo na reklamaci nedefinuje. Reklamaci proto bohužel nemůžeme uznat jako oprávněnou.


Produkt

Foliovnik XXL


Požadované řešení

vymena tovaru za kvalitny, pripadne vratenie penazi v plnej sume.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.8.2016 07:42, před 8 lety

Není pravdivá informace prodávajícího, že v případě nákupu na IČO nemá kupující nárok na reklamaci vadného výrobku, neboť nároky z vadného plnění pro případy smluvního vztahu mezi podnikateli navzájem lze nalézt v ustanoveních o právech z vadného plnění v rámci obecné právní úpravy o koupi movité věci, konkrétně v § 2099 a násl. platného občanského zákoníku.

Uvedení identifikačního čísla osoby nevylučuje dle usnesení Ústavního soudu ze dne 1. března 2011 sp. zn. IV. ÚS 3271/10 status spotřebitele, uzavřel-li smlouvu k soukromým účelům, ale není tomu tak ve všech případech.

Podle Ústavního soudu je nutné soustředit se na okolnosti, jednání smluvních stran a informace, kterými disponovaly v okamžiku uzavření smlouvy, a nikoliv pouze na formální uvedení identifikačního čísla. To znamená, že uvedení IČ není jediné kritérium, podle kterého by měl prodávající vyhodnocovat, s kým smlouvu uzavírá. Podnikateli však musejí být tyto informace (svědčící pro to, že jedná se spotřebitelem) objektivně známy před uzavřením smlouvy v souladu s principem ochrany důvěry v závazkových vztazích a poctivého jednání, což vyplývá z nálezu Ústavního soudu ze dne 6. listopadu 2007 sp. zn. II. ÚS 3/06. Pokud tedy z jednání kupujícího bylo již při uzavírání smlouvy zřejmé, že kupovaná věc bude sloužit k soukromým účelům, potom uvedení IČ neznamená, že spotřebitelskou ochranu ztrácí.

Naopak pokud byl prodávající oprávněně přesvědčen, že se o podnikatelskou smlouvu jedná, potom dovozujeme, že nemá kupující nárok na spotřebitelskou ochranu. Buď tedy prokáže kupující, že již z jednání před či při uzavírání smlouvy bylo zřejmé, že se o podnikatelskou smlouvu nejedná, nebo se nebude moci dovolávat spotřebitelské ochrany.

Pokud tedy podnikatel nakupuje jako podnikatel a nechá na fakturu napsat svoje IČO, nemá spotřebitelskou ochranu obsaženou v občanském zákoníku § 2161 a násl. a v zákoně o ochraně spotřebitele. To ale neznamená, že prodejce vůbec neodpovídá za vady zboží. Na výrobek zakoupený podnikatelem od podnikatele sice neplatí klasická 24měsíční záruka, prodejce však bezesporu odpovídá ze zákona za vady, které má věc v okamžiku převzetí (a to i když se projeví později). Ve vztazích mezi podnikateli lze ve lhůtě 2 let reklamovat tedy pouze vady, které věc měla už při převzetí, ne ty, které vznikly později. Právní úprava je obsažena v platném občanském zákoníku, práva z vadného plnění § 2099 a násl., zejména ustanovení § 2112 občanského zákoníku.

Zákon nijak nebrání tomu, aby si podnikatelé mezi sebou dohodli záruku za jakost zboží. Stejně tak může záruka vyplývat ze záručního listu nebo vyznačené doby trvanlivosti nebo použitelnosti na obale výrobku.

Pokud kupující nakoupil zboží na IČ, nezbavuje to kupujícího práva vady zboží reklamovat. Vady však musí oznámit bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, jinak by kupujícímu soud práva z vadného plnění nepřiznal podle § 2112 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nároky kupujícího se budou lišit podle toho, zda jde o podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy. Podstatné je takové porušení povinností, o němž strana porušující povinnost věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.

Pokud by se jednalo o podstatné porušení smlouvy, mohl by si kupující dle § 2106 občanského zákoníku vybrat, zda chce vadu opravit, vyměnit za nový kus, přiměřenou slevu či odstoupení od kupní smlouvy. Naopak pokud by se jednalo o nepodstatné porušení smlouvy dle § 2107 občanského zákoníku, měl by kupující právo pouze na odstranění vady nebo na slevu.

Pokud by kupující reklamaci odeslal poštou, má se dle domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku za to, že došla třetí pracovní den po odeslání, a to i přesto, že by prodávající zmařil její převzetí. Problém je ovšem v tom, že zákon u podnikatelských koupí neurčuje lhůtu pro jejich vyřízení. Doporučujeme se podívat do obchodních podmínek prodávajícího, zda v nich nemá určenou lhůtu pro vyřizování reklamací u koupě na IČ. Pokud ne, doporučujeme zaslat prodejci písemný dopis doporučeně a s dodejkou, kde tuto lhůtu stanoví kupující sám. Obvykle se jedná o 30 dnů.

Pokud reklamaci prodejce ani do této lhůty nevyřeší, potom se bude muset kupující se svým nárokem obrátit na soud. Ještě před tím doporučujeme poslat prodejci předžalobní výzvu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2017 10:45, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.