Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#11854Zpoplatnění přečerpaných dat, zastavení zpomalených dat

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2016, před 8 lety

Marek Sedlecký

Znění stížnosti

Dobrý den, Přečetl sem si nějaké články ohledně zpoplatnění přečerpaných dat. Někde sem se i odečtel že z tohohle důvodu mohu odstoupit smlouvy, chci se zeptat byl sem na pobočce v Chomutově v hypermarketu Globus, Tam my bylo zděleno že tohle není důvod k odstoupení, že o2 tohle vydalo jako veřejnou zprávu všem zákazníkům o2. Že kdybych odstoupil od smlouvy tak by mi i tak byla na účtována smluvní pokuta. Všude čtu že to je důvod k odstoupení od smlouvy, a také vím že „Zákon o elektronických komunikacích dává právo zákazníkovi ukončit smlouvu bez sankce při splnění několika podmínek, mimo jiné pouze za podmínky, že úprava nastavení představuje podstatnou změnu smlouvy nebo že tato změna nebyla nařízena rozhodnutím příslušného úřadu. Nemůžou zpoplatnit data bez mého souhlasu, vědomí. Ať už by mi byla podána nová upravená smlouva tak i tak nemusím s tím souhlasit a mohu odstoupit. Moje prosba je zda mohu odpustit od smlouvy bez smluvní pokuty atp.? Popřípadě jak mám postupovat k docílení ukončení smlouvy z o2? Předem děkuji za odpověď Marek Sedlecký.


Produkt

Telefoní služby, 2x Tarif Free 60. 725 534 532, 702 058 508.


Požadované řešení

Moje řešení, aby mi bylo umožněno odstoupit od o2 bez jakékoli sankce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.8.2016 08:27, před 8 lety

Společnost může měnit podmínky již platné uzavřené smlouvy. Pokud tak učiní, je povinna nejméně jeden měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálková přístup. Zároveň je společnost povinna informovat zákazníka o uveřejnění. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení zákazníka, je společnost povinna prokazatelně informovat zákazníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude zákazník akceptovat. Informaci je společnost povinna poskytnout zákazníkovi způsobem, který si zákazník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Vypnutí připojení na internet po vyčerpání datového limitu považujeme za podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení zákazníka. Spotřebitel měl tedy mít možnost smlouvu vypovědět, pokud se změnou nesouhlasil. Nebylo-li spotřebiteli v jeho požadavku vyhověno, je vhodné službu reklamovat. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-5209/jak-se-branit-pokutam-od-mobilnich-operatoru

Co se týče vyúčtování zvýšené o smluvní pokutu, může ho spotřebitel reklamovat u operátora. Český telekomunikační úřad (ČTU) může na základě žádosti spotřebitele rozhodnout o přiznání odkladného účinku reklamace, a to v odůvodněných případech - přiznal by možnost neplatit prozatím rozporované položky ve vyúčtování. V případě zamítnutí reklamace operátorem, se může spotřebitel bránit podáním námitky k ČTU. V takové situaci však již musí zaplatit vyúčtování nebo podat k ČTU novou žádost o odklad platby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.8.2016 10:36, před 8 lety

Hezký den,

po vyčerpání základního objemu dat již neposkytujeme připojení se zpomalenou rychlostí. V případě, že má zákazník povolenou automatickou obnovu dat nebo si objedná jednorázový datový balíček, je toto obnovení dat účtováno podle platného Ceníku.
U námi oznámené změny fungování dat po vyčerpání datového objemu nedochází ke změně smlouvy. Došlo k ukončení nabídky volitelné služby, která byla poskytována nad rámec smlouvy. V tomto případě tak nelze smlouvu se závazkem na dobu určitou vypovědět předčasně bez sankce.
V případě, že byste podal výpověď a k ukončení poskytování služeb by došlo před vypršením platného závazku, byla by vystavena smluvní pokuta. Jestliže byste s vystavenou smluvní pokutou nesouhlasil, máte právo ji reklamovat nejpozději do 2 měsíců od vystavení faktury se smluvní pokutou.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Anna Typovská,
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2016 16:07, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.9.2016 16:10, před 8 lety


Marek Sedlecký

o2 mi vyhovělo k odstoupení bez jakýkoliv sankcí. Děkuji za zájem, je vyřešeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.1.2017 10:41, před 8 lety


Marek Sedlecký

Hodnocení: