Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po telefonické objednávce jsem dostala džegíny, faktura vystavená dne 10.5.2016, zboží mi nevyhovovalo a tak jsem ho vrátila doporučeným balíčkem dne 18.5.2016, firma ComGate Logistics převzala zboží 19.5.2016. 21.6. jsem mailem urgovala vyřízení reklamace /sdělili mi, že balíček opravdu převzali/, 28.6. urgence vyřízení. 30.6. sdělení, že předali reklamačnímu odd., 12.7. sděleno, že peníze pošlou 15.7.2016. Na dotaz, kde jsou peníze mi 19.7.2016 sdělili, že dotaz na ověření platby předali kompetentnímu oddělení a od té doby již na maily nereagují.
Džegíny Genie Slim /vel. L/
Požadovala jsem vrácení peněz na můj účet.
|
Tweet |
Bylo-li od kupní smlouvy odstoupeno (reklamace nebyla vyřízena včas), má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně nákladů na zaslání zboží k reklamaci). Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani po výzvě spotřebitelky, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.