Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 10.8. jsem se registroval na seznamce www.sexsit.cz, zaplatil za členství na 6 měsíců ve výši 1554kč, ještě ten samý den večer jsem napsal písemnou žádost o odstoupení od smlouvy a v rámci té žádosti také požadoval vrácení předplatného. Reakce mě moc nenadchla. Přeposílám níže odpověď na email s podepsanou žádostí na odstoupení od smlouvy o členství.
Ahoj t*******,
děkujeme Ti za tvou zprávu.
Vrácení peněz bohužel není možné v souladu s našimi smluvními podmínkami, které jsi přijal při registraci na našich webových stránkách.
Tvou výpověd jsme však přijali a zpracovali a tím tvé členství vyprší dne 06.02.2016
S pozdravem
Katka
internetová seznamka
Společnost by měla vrátit předplatné v plné výši, protože jsem postupoval dle všeobecných podmínek a také podmínek uvedených na stránkách společnosti. V krajním případě by společnost měla vrátit poměrnou dělitelnou část předplatného- tj.poplatek na členství za dalších 5 měsíců, a členství by tak bylo předplaceno na již probíhající měsíc. Samozřejmě bych raději uvítal možnost vrácení předplatného v plné výši, protože jsem služeb seznamky nevyužíval ani jeden celý den.
|
Tweet |
U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má společnost povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani v této lhůtě, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.