Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.9.2015 jsem zakoupila přes internetový obchod www.amplion.cz zájezd pro 2 osoby do Berlína dne 12.12.2015 v hodnotě 1 380,-Kč. Dne 5.10.2015 mi byl pracovnicí, paní Petrou Střelečkovu z CK Sombrero, zaslán email s potvrzením rezervace pro 2 osoby.
Dne 20.11.2015 jsem kontaktovala telefonicky CK Sombrero, kdy jsem se radila ohledně zakoupeného zájezdu s ohledem na tehdejší situaci v Evropě, kdy jsem se rozhodla, že na plánovaný zájezd nepojedu. Při rozhovoru s pracovníkem CK Sombrero mi byla nabídnuta možnost přesunutí hodnoty zájezdu do roku 2016. Dne 30.11.2015 jsem zaslala emailem do cestovní kanceláře CK Sombrero žádost o přesunutí zájezdu.
Dne 3.12.2015 mi byl zaslán email z CK Sombrero, kdy cestovní kancelář vzala na vědomí mé sdělení o zrušení adventního výletu v termínu dne 12.12. do Berlína. Cestovní kanceláří Sombrero mi byla potvrzena možnost přeložení výletu a využití uhrazených financí u slevového portálu, za jiný výlet v roce 2016.
Dne 5.7.2016 jsem zaslala emailem do CK Sombrero žádost o zaslání nabídky zájezdu na adventní trhy do Německa v prosinci v 2016. Dosud mi nebyla doručena žádná odpověď. Dne 19.7.2016 jsem emailem opakovaně žádala CK Sombrero o zaslání nabídky zájezdu do Německa na adventní trhy v prosinci 2016 a v případě, kdy mi nebude nabídnuta možnost jiného zájezdu jsem žádala o navrácení hotovosti ve výši 1 380,-Kč na můj bankovní účet, který bych následně zaslala. Dosud mi nebyla doručena žádná odpověď.
V době, kdy jsem čekala na odpověď z cestovní kanceláře, jsem se snažila kontaktovat CK Sombrero na telefonní čísla, která je možné dohledat na interrnetu:
- Telefony - 723 412 177 - při volání na telefonní číslo je operátorem hlášeno, že číslo neexistuje
- 723 412 179 - při volání na telefonní číslo se operátorem sděluje v jazyce anglickém, německém a českém, že účastník je nedostupný, abychomom tak zavolali později
Rovněž jsem se osobně dostavila na adresu firmy Sombrero, s. r.o., Osadní 799/26, Praha 7 - Holešovice. Na výše uvedené adrese se nachází jmenovky se jmény firem, ale žádná z nich však není označena jménem firmy Sombrero, s. r. o.
Reklamace mi nebyla do dnešního dne vyřízena. Dne 9.8.2016 jsem zaslala do firmy Sombrero, na adresu na Prahu 7, výzvu k jednání, kdy jsem vyzývala firmu Sombrero k jednání. Zároveň jsem ve výzvě žádala o odstoupení od uzavření smlouvy a žádala tak o navrácení hovotovosti ve výši 1 380,-Kč na můj bankovní účet vedeného u Air Bank a. s., číslo : 1153443018/3030.
Dne 9.8.2016 jsem rovněž zaslala podnět Českou obchodní inspekci, Praha 2. Dosud neproběhla žádná reakce.
reklamace zájezdu - nekomunikace z firmou Sombrero - nevyužití zájezdu
Žádám o odstoupení od uzavření smlouvy a o navrácení hovotovosti ve výši 1 380,-Kč na můj bankovní účet vedeného u Air Bank a. s., číslo : 1153443018/3030.
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Pokud společnost neplní svou smluvní povinnost řádně a včas, je v prodlení. Spotřebitelka v takovém případě může po společnosti žádat splnění povinnosti ze smlouvy ihned.
Pokud společnost neplní v přiměřené lhůtě po výzvě spotřebitelky, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka společnosti, že jí určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Bylo-li odstoupeno od smlouvy, ruší se smlouva od počátku a společnost je povinna spotřebitelce vydat přijaté peněžní prostředky. Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou jí spotřebitelka stanovila, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud spotřebitelka vyčerpala všechny prostředky smírného řešení sporu, bude se muset svého práva domáhat soudní cestou. V takovém případě spotřebitelce doporučujeme vyhledat právních služeb advokáta. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.