Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této firmy jsem si přes e-shop zakoupila mobil SONY XPERIA Z1COMPACT v ceně 8988Kč vč. poštovného. V záruční době přestal zcela fungovat. Týden trvalo než jsem se vůbec na firmu dovolala, jelikož pracovník reklamace měl dovolenou. Mobil jsem v originál balení vč. záručního listu, kopie účtenky a dopisu s popisem vad doporučeně odeslala na firmu. Celou dobu se nikdo neozval až přesně 30den reklamace mi volal pán - představil se po jménem firmy s tím, že reklamace byla ukončena a v rámci AMORRTIZACE mi vrátí 4500Kč. S tímto jsem nesouhlasila, ale on mi sdělil, že dle nového zákona od 1.1. 2016 má firma na amortizaci nárok. Zaslal mi mail se stejným sdělením, a to, že mi zašlou částku 4500Kč - žádné konkrétní vyjádření. Na mail jsem odpověděla, že nesouhlasím s částku 4500Kč a požaduji zaslat na účet celou částku 8988Kč. Zatím nemám ani mobil, ani peníze a firma nekomunikuje. Dle recenzí, které jsem na netu četla asi ani komunikovat nebude.
Nesouhlasím s AMORTIZACÍ a požadují za mobil částku, kterou jsem zaplatila - 8988Kč. Jednání firmy, která si vytváří vlastní zákony, považuji za protiprávní jednání.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo na dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat také přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku (volbu však činí spotřebitelka, nikoliv společnost).
Jiný způsob vyřízení reklamace není možný. Pokud nebylo možné věc opravit nebo vyměnit za novou, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a společnost je spotřebitelce povinna vrátit všechny peněžní prostředky, které od ní v souvislosti s kupní smlouvou přijala.
Pokud prodávající uvádí spotřebitelku úmyslně v omyl o jejích právech z vadného plnění, mohly být naplněny znaky nekalé obchodní praktiky, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.