Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den do tohoto zlatnicví sem i dala vyměnit na zlatý křížek očko,zvážily mi to i s řetízkem napočítaly 330kč,a pak mi řekly že po výměně
mi bude řetízek odečten.Když sem vola paní na uvedené číslo na paragonu tak mi po telefonu řekla že opravený je a že těch 330 kč mi určitě odečtou že musí počítat jen to očko a ne celý řetízek.Když sem si pro opravu přišla taky mi řekly že je to správná cena že mi nic odečítat nebudou.Když sem jim ale řekla že to vážily i s řetízkem že to očko nemá takovou váhu.Tak znovu zvážily řetízek i s přívěškem a řekly že cena je správně.A že jinak mi to dávat nebudou.
Výměna očka na zlatým křížku
Spočítat to bez řetízku to vyměněné očko,a vrátit peníze
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníka. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem podnikatelky jsou zavazující a podnikatelka by měla jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jedná jejím jménem jako její zástupce a jeho právní jednání podnikatelku zavazuje.
Pokud byl tedy způsob určení ceny nové součástky výrobku mezi spotřebitelkou a podnikatelkou sjednán ústně, je podnikatelka povinna takto cenu určit.
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatelka dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebitelce v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz