Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
chtěl bych upozornit na zřejmě nový způsob, jakým pojišťovna "předpokládá" souhlas s indexací smluv.
Dříve zasílala papírové upozornění se složenkou, kde bylo možné vyjádřit svůj nesouhlas jednoduše, tak že se nová částka neuhradila.
Nyní pokud máte aktivní Klientskou zónu, přijde pouze elektronická zpráva, podle které je nutné udělat vlastní krok pro odmítnutí indexace. V opačném případě se smlouva upraví podle nové indexace.
Musíte napsat vyjádření, že s indexací nesouhlasíte, nebo zatelefonovat na klientské centrum (zpoplatněná linka) a tam oznámit odmítnutí.
Toto mi přijde jako jednostranná změna smlouvy bez souhlasu druhé strany.
Prosím o prověření, zda toto chování je korektní.
Děkuji.
Životní pojištění
Prověřit jednání společnosti
|
Tweet |
Zvýšit pojistné je možné. Pojistitel je však povinen tuto změnu pojistníkovi oznámit nejpozději dva měsíce přede dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. Nesouhlasí-li pojistník se změnou, může nesouhlas projevit do jednoho měsíce ode dne, kdy se o ní dozvěděl. V takovém případě pojištění zanikne uplynutím pojistného období, na které bylo pojistné zaplaceno. Neupozornil-li však pojistitel na tento následek pojistníka ve sdělení o změně výše pojistného, trvá pojištění nadále a výše pojistného se při nesouhlasu pojistníka nezmění.
Forma pro oznámení změny pojistného není ze zákona blíže určena. Bude tedy záležet na smluvních stranách, jaký způsob doručování oznámení si ve smlouvě sjednaly. Pojišťovna musí prokázat, že spotřebitele informovala, a že spotřebitel měl možnost se s touto informací seznámit.
Je-li předmětem sporu smlouva o životním pojištění, je možné také podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Vážený pane Máco,
děkujeme za Váš podnět, který rádi prověříme.
Abychom mohli případ řádně prošetřit, prosíme Vás o doplnění čísla pojistné smlouvy, které se Vaše sdělení týká, na jeden z níže uvedených kontaktů:
e-mail: stiznosti@ceskapojistovna.cz
pošta: Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P. O. Box 305, 659 05 Brno
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zaslána odpověď na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: