Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zapojili jsme se do Vaší aukce o levnější energii. Podle vašich rad jsme posílali dopis do BE s požadavkem zaslání data, kdy lze bez poplatku vypovědět smlouvu. Dostali jsme pouze všeobecné rady, a že vše je napsané v naší smlouvě. NIc konktrétního, i při zavolání na jejich info linku již v únoru 2016, nám nikdo nechtěl sdělit žádné konkrétní datum. Zajímalo by mě tedy ke kterému datu lze smlouvu vypovědět, když smlouva byla podepsána 11.5.2010 na dobu určitou 2roky, ale dodávka energie začala 1.10.2010 (ve smlouvě se píše: Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu zákazníkem a nabývá účinnosti dnem zahájení dodávky elektřiny). Mysleli jsme si, že od října 2016 můžeme přejít k nové společnosti Europe Easy Energy, ale ti když chtěli ukončit naši stávající smlouvu u BE, tak jim to bylo zamítnuto, s tím že smluvní úvazek máme do 11.5.2018. Je to takto v pořádku?
smlouva s Energetickým centrem č. 120346 z 11.5.2010
Nejlépe co nejrychlejší odstoupení smlouvy od BE bez sankcí.
|
Tweet |
Od 1. ledna 2016 energetický zákon ukládá dodavatelům energií povinnost poskytnout spotřebiteli na jeho žádost pravdivé a úplné informace nezbytné k uskutečnění změny dodavatele energií. Energetický zákon po novele výslovně stanoví, že stávající dodavatel energií i dodavatel, k němuž spotřebitel přechází, jsou povinni uvádět v souvislosti s uskutečněním změny dodavatele energií pravdivé a úplné údaje. Mezi takové údaje patří i informace o době trvání smlouvy a smluvních pokutách souvisejících s ukončením smlouvy o dodávce energií.
Podle § 30 odst. 2 písm. n) energetického zákona je obchodník s elektřinou povinen při provádění úkonů nezbytných k uskutečnění volby nebo změny dodavatele elektřiny uvádět pravdivé a úplné informace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu může být uložena pokuta do 50 000 000 Kč nebo 1 % z čistého obratu dosaženého za poslední ukončené účetní období.
Nebude-li stížnost ze strany společnosti řešena, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den, paní Šárová,
podle výše uvedených údajů se nám nepodařilo identifikovat Váš zákaznický účet, prosím o upřesnění některého z identifikačních údajů.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.