Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.6.2016 jsem zakoupila v prodejně Scanquilt (OC Nový Smíchov, Plzeňská 8, Praha 5) dva ručníky a dvě osušky Bamboo Plus. Po prvním vyprání zanechal materiál ručníků žmolky na ostatním prádle. Při utření rukou do ručníku zůstávají žmolky na rukou. Zboží jsem reklamovala na prodejně. Reklamace byla zamítnuta písemně - dopis společnosti Silex, odd. reklamace dne 8.8.2016.
Vysvětlení:
Vaši reklamaci jsme důkladně prověřili a bylo zjištěno, že výrobek nevykazuje žádnou výrobní ani materiálovou vadu. Kvalita ručníků odpovídá běžným parametrům obvyklým pro tento druh výrobku.
Ručníky Bamboo Plus jsou vyrobeny ze směsové příze z bavlněných a bambusových vláken, kde pro zachování vyšší savosti je vlákno méně zákrutováno a proto dochází k částečnému uvolňování vlasu, které po několika vypráních v plné náloži pračky a delším máchání vymizí.
Z výše uvedených důvodů Vám bohužel nemůžeme reklamaci uznat za oprávněnou a výrobky vracíme zpět na prodejnu OC Nový Smíchov.
čísla výrobku: 30677,30675,29383,29379
Požadované řešení: vrácení peněz
V odpovědi na reklamaci by mělo být uvedeno, jak byla prověřena (kromě toho, že pečlivě) - konkrétní způsob např vyprali jsme a již nežmolkuje, utřeli jsme si ruce a měli jsme je čisté.
Doporučení ohledně praní výrobku uvedené na ručníku/osušce jsem dodržela. Dodatečné rady v odpovědi na reklamaci nejsou akceptovány např opakovaně prát v plné náloži pračky (nelze, protože zanechává vlas a žmolky na ostatním prádle a obtížně se odstraňuje), delší máchání. O částečném uvolňování vlasu, ano o nutnosti několikát prát, než začnu výrobek používat jsem nebyl informována při nákupu. Z dostupných informací se nejedná o obvyklou vlastnost bambusových ručníků a tato vlastnost ani není inzerována výrobcem.
|
Tweet |
Je-li výrobek reklamován v prvních 6 měsících od převzetí, má se za to, že vytýkaná vada byla na výrobku již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud tak prodávající neučiní, může spotřebitelka žádat odstoupení od smlouvy, neboť její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (ve 30 denní lhůtě).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.