Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.11.2013 jsme v Okay elektro v Ostravě koupili televizor, k němu smart ovladač a na vše jsme si přikoupili prodlouženou záruku do 16.11.2018. Před třemi měsíci se nám ovladač resp. rolovací kolečko rozbilo a tak jsme to celé nahlásili jako škodní událost tak jak nám řekl operátor na infolince mondial assistance. Od té doby nám přišel z pojišťovny pouze email s tím ať napíšeme model tv a vyfotíme ovladač, obratem jsme tak udělali. Od té doby se nic neděje a pojišťovna resp. operátoři nicnevyřeší a nikam vás nepřepojí. Pojišťovnu musíme neustále kontaktovat my a za hovory na jejich linky navíc platit. Celé to trvá již 3měsíce a stále ovkadač nemáme a nic se nedozvíme protože nám operátor sdělí to samé, že ovladač je již zakoupen. Ale toto s eděje stále dokola. Děkuji. Hanzík Marek
Televizor LG 42la660s, výrobní číslo :0309wrkg4u789 , zakoupeno dne 16.11.2013, prodloužená záruka na 3 roky od 16.11.2015
Žádám, aby nám pojišťovna vyměnila vadný ovladač, ale aby jsme nemuseli čekat další 3 měsíce na nový, protože teď nám tv za 20.000 visí na stěně a bez smart ovkadače je nám skoro k ničemu
|
Tweet |
Pokud byla sjednána smluvní záruka, která jde nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké podmínky byly sjednány. Dle všeobecných pojistných podmínek – prodloužená záruka společnosti Mondial Assistance s.r.o. (dále jen VPP) se za prodlouženou záruku považuje záruka za vady nebo za jakost výrobku po uplynutí záruční doby ve stejném rozsahu jako záruka za vady (odpovědnost prodávajícího) ze zákona nebo záruka za jakost, ke které se prodávající zavázal, pokud není ve VPP stanoveno jinak. Prodloužená záruka se týká vad, které vzniknou nejdříve dnem následujícím po dni, ve kterém uplynula lhůta odpovědnosti za vady ze zákona nebo doba poskytnutá v záruce za jakost (záruční doba, doba použitelnosti) prodávajícím.
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“). Podle § 616 odst. 2 občanského zákoníku musí mít prodávaná věc jakost a užitné vlastnosti kupní smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. Není-li tomu tak, je věc vadná a spotřebitel může žádat nápravu. Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Bude tedy záležet také na povaze vady (zda se jedná o skrytou vadu nebo o obvyklé opotřebení).
Ve VPP není uvedena lhůta, do kdy musí být v případě uplatnění práva z vadného plnění věc opravena. Použije se tedy § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Není-li vada odstraněna ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění reklamace a spotřebitel se se společností nedomluvil na delší lhůtě, má spotřebitel právo od kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků.
Společnost ve svých VPP uvádí, že v případě dotazů nebo stížností se může spotřebitel obrátit na společnost na následující adrese AGA International SA – závod zahraniční právnické osoby, Jankovcova 1596/14b, 170 00 Praha 7 – Holešovice, Česká republika.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost podat návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci. K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem při poskytování pojištění, které není životním pojištěním, je příslušná Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese na www.adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.