Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#11931Neuznaná reklamace LG G3

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 hodin 40 minut

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2016, před 8 lety

Mikuláš Vida

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 24.7.2016 jsem reklamoval u T-mobile ve Frýdku-Místku telefon LG G3 kvůli žlutým skvrnam na displeji. Předem jsem si na internetu četl o teto vadě a na forech je tento problém popisován často jako jedna z typických vad tohoto modelu společně s prasklinkami šasi u infraportu/3,5mm jacku (kterou jsem také do reklamačního protokolu). Dle názorů diskutujících je tento problém uznávám v rámci reklamace. Nicméně po více než 3 týdnech mi přišla sms o zamítnutí reklamace z důvodů oxidace vniknutím neznámé kapaliny/vlhkosti. To me rozčílilo, když jsem se navíc dočetl, že to je oblíbený argument prodejců mobilních telefonů. Jsem přesvědčen, že k vniknutí kapaliny do telefonu nedošlo,což potvrzuje fakt, že kontrolní bílá barva na baterii je bílá, takže baterie nebyla vystavena vlhkosti. Chci se tedy zeptat jak dál postupovat? Četl jsem rady abych se nedal, požadoval fotodokumentaci a případně znalecký posudek. Je mi jasné, že jít do sporu je běh na dlouhou trať, která bude stát mnoho času a peněz (za posudek atd.). Nicméně jsem tak rozčilen z postupu a přístupu servisního střediska a T-mobilu, že mi to za to stojí.


Produkt

LG G3 titan 32 Gb


Požadované řešení

Neměl jsem v úmyslu odstoupit od smlouvy, jelikož jsem s telefonem spokojen. Proto požaduji pouze výměnu displeje společně s šasi. Nic víc nepožaduji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2016 08:05, před 8 lety

Prodejce může zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.

Aby mohla být reklamace zamítnuta z důvodu oxidace, měla by oxidace způsobovat reklamovanou závadu. V případě, že oxidace není příčinou reklamované závady, ta byla měla být předmětem posouzení. Dojde-li prodávající k názoru, že se jedná o vadu, která je kryta zárukou, měla by být v rámci reklamace odstraněna.

Pokud prodejce reklamaci zamítne, má spotřebitel možnost nechat si vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, může jej znovu uplatňovat u prodejce, jenž v případě uznání reklamace bude muset uhradit jeho cenu z titulu náhrady nákladů spojených s reklamací. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Se znaleckým posudkem je možno seznámit prodejce buď osobně, kdy doporučujeme požadovat potvrdit jeho převzetí. Při odesílání poštou je potřeba zásilku zaslat doporučeně.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu či v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.