Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jmenuji se Schwarzová. I když se mnou byla sepsána smlouva s LAMA energie u mě v bytě a obdarovali mě i 3 žárovkami.1x PHILIPS LED E27 (60W) a 2x PHILIPS LED E14 (25W) FR, smlouvu jsem s LAMA energie zrušila. Dnes mi však byla doručena faktura od Blue Ocean mangement na částku 1815,-Kč "za nedostání svých závazků" a fakturaci žárovek. Já žárovky nepožadovala, byly mi automaticky přiděleny. Jsou stále v orig.balení k navrácení.Po telefonátu s Blue Ocean jsem se však dozvěděla, že žárovky nikdo zpětně nepřevezme a částku je třeba zaplatit.Tvrdí mě, že jsem měla dostatek času ve výpovědní lhůtě odstoupit od smlouvy, což jsem bohužel neudělala.
Jak mám tedy postupovat, když jsem ani po ústním rozhovoru nebyla úspěšná?
Hodnoty a název žárovek jsem popsala v předcházejícím sdělení.
Ráda bych celou záležitost vyřešila co nejbolestněji. Vrácení žárovek Blue Ocean.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávce energií, ruší se i kupní smlouva, která je na smlouvě o dodávce energií závislá. Spotřebitelka není povinna hradit žádný smluvní poplatek, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.
Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitel odstoupí, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitelka muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.