Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V cervnu jsem si pri nakupu zridila zkusebni verzi za koruni na 30 dni. Po uplyniti teto doby mi Alza automaticky prodlouzila clenstvi a zacala strhavat penize z uctu. Dle obchodnich podminek me mela upozornit na automaticke prodlpuzeni, coz neudelala, zadny mail nedorazil. Stejne tak strhava penize z meho uctu bez upozorneni. Na stiznost reaguje, ze mail poslala, pritom to neni pravda. Jiz jste stejny problem resili. Prosim o pomoc. Krom prvniho nakupu, pri kterem jsem si sluzbu zridila, jsem ji nikdy nevyuzila a ani o ni nemam zajem. Dekuji. Pavla Prochazkova
Alza premium
Vraceni penez, ktere mi strhli z karty a ukonceni clenstvi v Alza premium.
|
Tweet |
Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o poskytované službě (služba Alza Premium) a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že se smlouva vyloží ve prospěch spotřebitele.
Sjednat minimální dobu, po kterou bude závazek trvat a automatické prodlužování závazku je možné ve smlouvě sjednat. Podnikatel má však povinnost ještě před uzavřením smlouvy informovat spotřebitele o nejkratší době, po kterou bude smlouva strany zavazovat. Společnost o automatickém převedení na placenou službu upozorňuje spotřebitele drobným písmem pod nabídkou služby na svých webových stránkách. Zda je takovéto sdělení dostatečné by mohl posoudit jedině soud.
Pokud by tato informace byla obsažena pouze v obchodních podmínkách, nikoliv přímo ve smlouvě, spotřebitel by mohl také namítat neúčinnost tohoto ustanovení obchodních podmínek, neboť jej nemohl rozumně předpokládat (neplatí, pokud by jej přijal výslovně).
Společnost v dokumentu Podmínky Alza Premium uvádí, že po uplynutí zkušební doby členství je spotřebiteli automaticky zpřístupněno plnohodnotné placené členství a stržen poplatek za členství ve službě Alza Premium, pokud spotřebitel neodmítne automatickou změnu členství, což společnosti sdělí před uplynutím zkušební doby členství. Na tuto skutečnost je spotřebitel v rámci zkušební doby členství několikrát upozorněn, zejména formou e-mailu. Neodmítne-li tedy spotřebitel automatickou změnu členství na standardní včas, stává se členem služby Alza Premium alespoň na 12 měsíců. Společnost se tedy zavazuje, že bude spotřebitele o automatickém prodloužení vícekrát informovat. Pokud by tak neučinila, mohl by spotřebitel namítat, že společnost porušila smluvní podmínky služby Alza Premium.
Vážená paní Procházková,
ráda pro Vás situaci prověřím a udělám, co bude v mých silách. Podle Vašeho jména se mi však nepodařilo dohledat, o jakou registraci se jedná. Prosím, zašlete mi jakékoli číslo objednávky z Vaší registrace, na kterou máte službu Alza Premium navázanou. Věřím, že se mi vše podaří uvést na pravou míru a najít pro Vás to nejlepší řešení.
S přáním pěkného dne,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobry den, cislo posledni objednavky: 159599821
Sluzba by snad jiz nemela byt aktivni (pevne v to doufam), zablokovala jsem moznost strzeni dalsich penez ze sveho uctu. Kazdopadne zadam vraceni 249 Kc, ktere byly strzeny 9.7. a provereni, ze byla opravdu sluzba zrusena a nebudou zadne dalsi pokusy o strzeni penez z meho uctu.
Dale prosim o smazani veskerych udaju o mne a me platebni karte a smazani meho uctu u vas.
Pomerne dost mi vadi, ze se tato zalezitost musi resit pred Dtest. Kdyz jsem napsala emaily, vzdy jsem byla odbyta, ze zruseni neni mozne a neochota cokoliv resit. Vzheldem k tomu, ze stejny problem resi hodne lidi (naprosto stejny scenar), nestalo by za zvazeni zacit se chovat trochu slusne rozumejte mene smejdsky?
Dekuji za vyrizeni.
Pavla Prochazkova
Vážená paní Procházková,
děkuji moc za upřesnění a velmi mě mrzí vzniklé nedorozumění.
V případě služby Alza Premium, jsme jednak uváděli veškeré informace již před uzavřením objednávky této služby, ale hlavně jsme Vás upozornili opakovaně emailem, že v případě nezájmu o pokračování služby, je nutné ji zrušit. Stalo se tak hned 7.6.2016 8:41 a poté cca v polovině zkušebního období 22.6.2016 v 18:00.
Je mi líto, pokud došlo k opakovanému přehlédnutí těchto informací, mohu Vás však ujistit, že z naší strany žádné parametry služby neskrýváme. Naopak informace o platbách a platnosti služby zobrazujeme ve zkrácené verzi toho nejdůležitějšího i u tlačítka pro objednání služby i u zadávání platební karty. Příklady Vám dávám do přílohy.
Přestože z naší strany nedošlo k pochybení, podařilo se mi pro Vás domluvit výjimečně zpětné zrušení této služby a vrácení platby. Můžete ji očekávat na své kartě přibližně během 3 pracovních dnů. Aby nedošlo k dalšímu nedorozumění, připíše se zpětně k datu původní transakce.
Věřím, že v budoucnu proběhne vše od počátku k Vaší spokojenosti a případná další komunikace se ponese v pozitivnějším duchu.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Dobry den,
znova jsem prosla vsechnu postu, ktera mi mela v uvedenych terminech dojit. Neprislo vubec nic. Moc dekuji Dtestu, bez nej nebyla ochota ze strany Alzy cokoliv resit.
Pavla Prochazkova