Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Při stěhování z předchozího bydliště jsem vypověděl přes telefon služby pevného internetu u společnost 02. Byla tam tuším 45 dnů výpovědní lhůta, takže jsem to udělal s dostatečným předstihem (více než 2 měsíce před odstěhováním), a služby platil až do odstěhování.
po odstěhování mi přišla asi za měsíc další faktura za služby pevné pevného internetu. Po žádosti o vysvětlení mi operátor sdělil, že služby pevného internetu jsou stále aktivní, a výpověď není platná z důvodu, že mi zaslali dopis s nějakým kódem, který bylo třeba někam zavolat pro potvrzení. žádný takový dopis jsem neobdržel.
Reklamoval jsem to, ale společnost O2 mi dále posílala další faktury. Byl jsem nucen služby zrušit podruhé (tentokrát osobně na pobočce)aby mi tam nepřibývaly další měsíce, i tak tam byla opět ta dlouhá výpovědní lhůta.
Nicméně mi teď přišel dopis od nějaké vymáhací agentury, kde mi hrozí exekucí. Nárokujou si doplacení 3 měsíců služeb pevného internetu, i když už jsem tam dávno nebydlel.
Takovýto požadavek odmítám, a rád bych se bránil u soudu, ale nevím jak to chodí, a jak takové spory fungují.
služby pevného internetu
Rád bych se bránil u soudu, ale nevím jak na to. Chci, aby O2 uznalo, že na placení dalších peněz nemá nárok. Jednak jsem smlouvu vypověděl už jednou, a jednak si nárokujou platby za období kdy jsem tam už dávno nebydlel.
|
Tweet |
Byla-li smlouva ze strany spotřebitele vypovězena a zaměstnanec společnosti tuto výpověď po telefonu akceptoval, nemůže se společnost domáhat toho, že smlouva nebyla zrušena.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pokud jde o vymáhání dluhu exekučně, lze takto postupovat jen na základě řádného exekučního titulu. To znamená, že by nejprve muselo proběhnout soudní řízení, ve kterém by bylo třeba prokázat existenci dluhu. Soud by pak pravomocným a vykonatelným rozsudkem musel spotřebiteli uložit povinnost dluh ve stanovené výši uhradit. Inkasní společnost nedisponuje žádnými zvláštními pravomocemi oproti běžnému věřiteli.
Dobrý den,
proces rušení je jasně daný. Pokud z vaší strany nedošlo k potvrzení výpovědního kódu, který jsme vám zaslali poštou, pak jsme vaši žádost o výpověď pokládali za bezpředmětnou.
Postup rušení najdete zde: www.o2.cz/osobni/197133-stavajici_zakaznik/196511-zruseni_sluzby.html
Stejně tak podrobnosti uvádíme ve Všeobecných obchodních podmínkách (http://bit.ly/1VRGk04) - bod 9.9.4.
Je mi líto, ale v tomto případě je účtování služby, jak už jsme zmiňovali v řešení reklamace, zcela v pořádku.
Děkuji za pochopení.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.