Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží s průvodním dopisem, kde požaduji výměnu za bezvadné zboží nebo vrácení peněz, jsem odeslal k reklamaci 31.5.2016. Vyřizování reklamace mi bylo nejprve sděleno pouze telefonicky,že vrátí peníze.
Dne 15.7./16 jsem se e-mailem dotazoval na dořešní reklamace. Dne 19.7./16 přišla odpověď od AZ-europe, že mi budou vráceny peníze na účet. Dne 27.7./16 jsem urgoval nevyřízení reklamace, téhož dne přišla odpověď, že peníze pošlou. Doposud se tak nestalo, na další urgence už vůbec nereagují. Jedná se o částku 5548Kč + náklady za odeslání 381Kč.
Reklamace objednávky: Viktor Ježek; Valeřická 1329; 51401 Jilemnice; obj.č. 34078 - dřez Marmorin Torro 1.5 písková; č.záloh.fa.3016001853
V průvodním dopisu reklamov. zboží jsem požadoval výměnu za bezvadné zboží nebo vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání. Na stránkách e-shopu https://az-europe.eu/cz/aboutaz/aboutaz/info/page/refunds je výslovně podnikatelem uvedeno, že v případě uznání reklamace budou peníze spotřebiteli vráceny nejpozději do 30 dnů od schválení reklamace.
Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný výrobek, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.
Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem na Slovensku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.