Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11947NEUZNANÁ REKLAMACE

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2016, před 8 lety

Gabriela Kratochvílová

Znění stížnosti

Dobrý den, přepošlu Vám celou mou reklamaci na zájezd včetně nějaké další korespondence CK, reklamaci vyřídili jako neoprávněnou ve všech bodech, přičemž k některým se vůbec nevyjádřili:
Dobrý den, chtěla bych se vyjádřit k dovolené Vámi zajištěné celkově a zejména REKLAMOVAT některé služby. Bohužel sekci, kdy by přímo bylo možno reklamovat, jsem na vašich stránkách nenašla, tak píši sem. Uvádím rezervační číslo ke Smlouvě o zájezdu i Komplexnímu odbavení 124038287, objednavatelem zájezdu jsem byla já Gabriela Kratochvílová - abyste věděli přesně, o jaký zájezd šlo. Na prvním místě bych chtěla říci, že ubytování v hotelu, služby zde poskytované, strava, nápoje a zejména vstřícnost a ochota personálu hotelu byly opravdu na 1, což však není věc, kterou by bezprostředně zajišťovala CK Exim tours. TO JE OPRAVDU JEN O TĚCH KONKRÉTNÍCH ZAMĚSTNANCÍCH DANÉHO HOTELU LES PYRAMIDES (Tunisko, Nabeul). Bohužel toto již nelze tak říci o vedení daného hotelu, které se k turistům staví opravdu velmi podivně. Tři dny od konce ramadanu byly opravdu hororové - hotelové prostory (bazén, lehátka, sezení v prostorech hotelu, atd.) zcela předimenzovány tím, že do hotelu byly pouštěni, dle mého názoru bez jakékoliv kontroly, bez ohledu na bezpečnost zde ubytovaných, lidé z venku. Ti seděli - tedy téměř ve sto procentech muži - od rána do noci kolem bazénu u venkovních barů, s prominutím chlastali jedno pivo za druhým. Byli notně opilí, trousili nemístné poznámky, mlaskání, stále všechny turistky sledovali a bylo to opravdu velice nepříjemné! Nemluvím o arabských rodinách ubytovaných v hotelu, ti všichni byli velmi slušní a nebyl jediný problém. Díky nadměrnému množství lidí neubytovaných v hotelu nebylo možno si často najít sezení u bazénu, volná lehátka, v bazénu nebylo možno plavat. Zkrátka, když je na bazénu o 30 a více lidí víc, tak se tam prostě nemohou všichni vejít!!! Po těchto 3 dnech návštěvnost místních opilců poklesla, nicméně někteří docházeli vytrvale, pravidelně a stále a takto nám v podstatě trvale narušovali dovolenou!!! Vaše slavná delegátka na naši stížnost argumentovala tím, že hotelové vedení všechny (!!!) ty lidi zná, že nejsou cizí a že hotel potřebuje peníze, že jsme v arabské zemi a že je to normální!!! A při vyjádření obav o bezpečnost, řekla, že mluvit zde o teroristech je nemístné, nevhodné, přičemž nám jasně dala najevo, že jsme rasisti! S prominutím, kdybychom byli rasisti, opravdu bychom do Tuniska opakovaně nejezdili - byli jsme zde již posedmé!!!  A opět zdůrazňuji nikdy jsme neměli problémy s personály hotelů, se střízlivými lidmi na ulici či návštěvníky hotelů, na tržišti, prostě nikde. Toto naprosto neregulované a z hlediska bezpečnosti naprosto nekontrolované vpouštění kohokoliv do hotelu bez ohledu na jeho kapacitu pak působilo, že personál nás nestíhal obsluhovat, nebylo možno užívat dostatečně lehátka, koupání v bazénu. Toto společně s přístupem p. delegátky opravdu výrazně narušilo naší dovolenou!!! Další kapitolou jsou služby letecké společnosti, kterou si bohužel nemůžeme sami zvolit, jak nám po doletu vždy v letadle zaměstnanci děkují. Kdybych si volit mohla, rozhodně bych s Travel servis neletěla!!! Ve smlouvě o zájezdu je uvedená letecká trasa Praha-Monastir-Praha a nikde, ani v obecných podmínkách letecké přepravy není psáno, že CK či letecká společnost s námi zákonně může s prominutím "zacházet jak s nesvéprávnými bytostmi" a tam i zpět nás nechat letět s mezipřistáním na Djerbě, kde jednou strávíme hodinu v letadle, podruhé na tamním letišti, takže let cca 1800km bude trvat místo 2 hodin přes 4 hodiny!!! Navíc, že takto dlouhý let bude ještě zcela bez občerstvení zdarma, nepočítám-li nabídku letecké společnosti na placené občerstvení za velmi nehorázné ceny!!! Cestovala jsem s dvěma dětmi, takže jejich přístup a přístup CK, která zajistí takovou leteckou společnost je opravdu naprosto nehorázný. Nikde jsem bohužel nenašla (na internetu ani jinde), jaké vlastně jsou podmínky občerstvení zdarma - mohou si to dělat jak se jim hodí?, je to podle doby letu, počtu km??, prostě nevím. Co jsem našla na internetu, tak jsme měli dostat (snad aspoň ty děti!!!) na trase Praha - Monastir (přímý let bez mezipřistání!) aspoň bagetu a nějaký nápoj - takto jsem našla v různých zprávách na internetu, že toto bude Travel servis na této trase poskytovat. Domnívám se, že platíme-li all inclusive, že bychom v tom letadle mohli dostat alespoň vodu a nějaký suchý rohlík. Navíc se domnívám, že nechat si zaplatit all inclusive na 15 dní, když první den se dostaneme do hotelu ve 23, 55 hod. a poslední den odjíždíme z hotelu v 6, 30 hod. je zkrátka REGULERNÍ PODVOD. Zaplatili jsme vlastně takto PRO 4 LIDI PO DVOU DNECH SLUŽBU, kterou NEBYLO MOŽNO ČERPAT!!! Počet nocí je v pořádku, ale strava tohoto typu by měla být účtována jen za 13 dní a nikoliv 15, protože zkrátka 2 dny není možné takovou službu využít! Nechápu, jak vůbec toto může vaše CK nabízet! V Tunisku se nám moc líbí, máme tu zemi rádi a chtěli bychom ji navštěvovat i nadále, ale nejsem si jistá, zda za těchto podmínek ještě něco takového chceme absolvovat. Z obecných podmínek, jaké si CK v ČR stanovují, totiž vyplývá, že CK si může s lidmi dělat co chce a klienti na NIC NEMAJÍ NÁROK! Přestože tuším, že nedostaneme vůbec nic žádám o finanční kompenzaci dovolené jednak z důvodu potíží s opilými cizími lidmi na hotelu, nemožnosti čerpat zaplacenou službu stravování a také pro problémy s leteckou dopravou, které opravdu ve smlouvě o zájezdu nebyly ani naznačeny!!! Šetříme na dovolenou celý rok a 50 tis. pro nás opravdu není málo a když už je dáme, očekáváme, že za ně dostaneme patřičné služby! Děkuji za vyřízení mých podnětů, Gabriela Kratochvílová s rodinou.
Tato má reklamace skončila vyjádřením odd. péče o zákazníky, že to, co se děje v hotelu, zda je hotel předimenzovaný a narušuje to naši dovolenou, to CK nemůže ovlivnit, dále uvedeno, že kdo vstoupí do hotelu je kontrolován (bez vyjádření k tomu, jak, já tam byla, kontrola nebyla žádná a nikoho!)Dále omluva za změnu trasy s tím, že tato možnost je ve Všeobecných podmínkách (zda jde či nejde o dodržení smlouvy nepíší, jen neustálé odvolání na Všeobecné podmínky. K zaplacenému stravování al inklusive, které jsme měli na 15 dní a dva dny prostě nebylo možno čerpat (ani v hotelu, protože příjezd první den byl 23:55 hodin a odjezd poslední den v 6:45 hodin, v letadle občerstvení jen za nehorázné peníze a ještě jste museli mít štěstí na místo v letadle, aby na vás ty předražené bagety vyšly!!!)se nevyjádřili vůbec. Poslední jejich věta vystihuje vše: "Vážená paní Kratochvílová, dle výše uvedeného jsme nuceni Vaši reklamaci ve všech jejich bodech vyhodnotit za neoprávněnou."
Na tuto "vyřízenou" reklamaci jsem odepsala a dostalo se mi následující odpovědi:
Dobrý den p. Bártová,
dnes 15. 8. 2016 jsem obdržela Vaše vyřízení mé reklamace zájezdu  - smlouva o zájezdu č. 124038287. Bohužel musím sdělit, že opravdu nejsem spokojená. Pokud argumentujete tím, že Mezipřistání na Djerbě bylo v obou letech uvedeno v našem Komplexním odbavení, nevyjadřujete se jaksi k tomu, že ve SMLOUVĚ o zájezdu, na základě které jsem zájezd zaplatila NEBYLO o MEZIPŘISTÁNÍ ANI SLOVO a že Komplexní odbavení jste poslali několik dní před odletem!!! Co jsme jako měli dělat, vy byste nám snad vrátili peníze, kdybychom nesouhlasili, nebo byste pro nás speciálně vypravili let bez mezipřistání? Byla bych ráda, abyste se vyjádřili k tomu, zda toto je zákonné nechat si zaplatit od zákazníka zájezd na základě nějaké smlouvy s určitými podmínkami a po zaplacení ty podmínky porušit? To opravdu zákazník u vaší CK nemá žádná práva??? To snad není možné vůbec nikde sepsat s někým smlouvu, prodat za určitých podmínek a ty po zaplacení změnit?! K stravování formou all inklusive, které jsme dle smlouvy platili na 15 dní, z nichž dva dny nebylo možno čerpat (i v souvislosti s tím, že v letadle "se neposkytuje") jste se nevyjádřila vůbec! Vzhledem k těmto skutečnostem Vám zasílám níže svou původní reklamaci znovu, abyste ji mohla znovu důkladněji prověřit. Současně jdu hledat nějakou oprávněnou organizaci, která by se zabývala  činností cestovních kanceláří. Děkuji za vyřízení, G. Kratochvílová.





Vážená paní Kratochvílová,
 
dovolte, abych reagovala na Váš e-mail a sdělila Vám, že Vaše reklamace byla řádně přešetřena a vyřízena. Vyjádření k Vaší reklamaci Vám bylo zasláno v zákonné lhůtě, a to konkrétně ke dni  12. 08. 16.
 
Jak Vám již bylo reagováno ve vyjádření ze dne 12. 08. 16, na možnost změny trasy letu klienty upozorňujeme již ve Všeobecných podmínkách účasti na zájezdech.
 
Vzhledem k tomu, že naše odpověď zazněla a neshledaly jsme žádné nové skutečnosti, které by nás vedly k přehodnocení Vaší reklamace, jsme i nadále nuceni na našem vyjádření trvat.
 
Vážená paní Kratochvílová, i nadále jsme nuceni Vaši reklamaci ve všech jejich bodech vyhodnotit za neoprávněnou.
 
S pozdravem
Stefanie Bártová
 
odd. péče o zákazníky
EXIM tours - Ostrava
Roháčova 3339/5
702 00 Ostrava
tel.: (+420) 241 090 701
tel.:(+420) 595 133 545
e-mail:
s.bartova@exim.cz
e-mail:
peceozakazniky@exim.cz
web:
www.eximtours.cz

A ještě takový můj dodatek. Jsem fakt naštvaná a taky rozladěná, s pocitem, že nemám možnost se jakkoliv bránit a že nemám šanci proti nějaké velké společnosti jakkoliv jako jedinec uspět. Domnívám se, že dělat z lidí pitomce tím, že do "obecných podmínek" zahrneme vše, jen aby klient neměl v případě nespokojenosti na nic nárok a vymlouvat se, že za předimenzovaný hotel, kde se nedá plavat v bazénu a sehnat lehátko a je nutno sledovat od rána do večera místní opilce, poslouchat jejich opilecké pomlaskávání, příp. nechutné návrhy, protože majitel hotelu tam pustí o nepočítaně lidí nijak nekontrolovaných (já v tom hotelu byla, takže argument ze strany CK, že "všichni jsou kontrolovaní" je naprostý nesmysl - u vchodu nebyl ani policista ani ostraha, chodili všichni zcela volně!!!) zvenčí navíc, jen aby měl peníze je fakt nehoráznost. Navíc k některým bodům reklamace se prostě nevyjádřit a pak to uzavřít "vaši reklamaci ve všech bodech jsme nuceni vyhodnotit jako neoprávněnou" to je fakt vrchol arogance! Co tedy vlastně CK za tolik peněz přijatých od klientů zajišťuje, za co odpovídá??? Může CK nedodržet, co píše na smlouvě o zájezdu a pak to po zaplacení klidně změnit v Komplexním odbavení pár dní před odletem, kdy se již nedá nic dělat a pak se odvolávat na to, že za toto nezodpovídáme, na tohle se vztahují obecné podmínky ...???!!! Co přesně tedy cena zájezdu zahrnuje ze strany CK. Za co přesně CK odpovídá, co přesně musí zajistit? Vážně nevím, je mi z toho smutno.


Produkt

jednalo se o reklamaci smlouvy o zájezdu č. 124038287


Požadované řešení

Domnívám se, že bych měla mít nárok na uznání nějaké slevy z ceny zájezdu, ale hlavně by snad měla CK uznat, že za to, co prodává by proboha přece měla zodpovídat a dle toho se k tomu postavit. Nedovedu si představit, že při jakémkoliv prodeji jakéhokoliv zboží dle uzavřené smlouvy by bylo možné pak určité věci v této smlouvě nedodržet, překroutit. Cítím s podvedená a potřebuji k tomu asi nějaké podrobné jednoznačné vysvětlení ve stylu "ano p. Kratochvílová, můžeme si udělat jakékoliv všeobecné podmínky a dle nich spáchat jakýkoliv podvod tak, že cokoliv se stane na nic nemáte nárok a jediná Vaše obrana je už od nás nikdy nic nekupovat - vaše CK" Prostě se mi nechce věřit tomu, že to takto opravdu je ... Děkuji za ochotu se tomuto věnovat, Kratochvílová.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2016 09:19, před 8 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku (zákon číslo 89/2012 Sb.) právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Existenci vad je nutné doložit (např. potvrzení dopravce).

Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může zákazník také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.

Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se poskytnutí slevy soudní cestou.

Co se týče mezipřistání při letu do/z destinace, musí být v cestovní smlouvě musí být uveden druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku a údaje o trase cesty. Konkrétní upřesnění těchto údajů, musí být zákazníkovi poskytnuty nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu. Tuto problematiku budu mít jistě CK uvedenou ve svých obchodních podmínkách. V některých případě mezipřistání ani nezávisí na vůli CK, ale spíše si je určují letecké společnosti, které zase musí vyhovět leteckému řádu.

Platí, že zájezd je soubor služeb cestovního ruchu, pokud je uspořádán na dobu delší než 24 hodin nebo obsahuje přenocování a alespoň dvě z těchto plnění. 1. ubytování, dopravu, jinou službu cestovního ruchu, která není doplňkem dopravy nebo ubytování a tvoří významnou část souboru nabízených služeb. Je třeba důsledně rozlišovat dobu trvání zájezdu jako takového, tedy souboru služeb, počtu nocí a pobytových dnů u moře. Pokud zájezd započne na letišti např. ve 23.00 hodin, počítá se i tento den jako celý den zájezdu. Totéž platí při příletu na letiště. Pokud spotřebitel přiletí například ve 4 hodiny ráno, je i tento den považován za den zájezdu, jelikož jak již bylo předesláno doprava je součástí zájezdu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2017 06:39, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.