Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#11948Nedoručený dopis

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 hodin 51 minut

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2016, před 8 lety

Ivana Langová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dnes jsem potřebovala na poště ve Vraném (273 73) vyzvednout doporučený dopis(nikoli do vlastních rukou) na synovo jméno. Synovi je 16 let a má občanku. Já jsem však zákonný zástupce....na místě jsem byla i s manželem..takže oba zákonní zástupci našeho syna.

Na pobočce jsem se od paní Jandové Pavlíny dozvěděla, že cokoli je k vyzvednutí na pobočce, je bráno jako doporučené pouze do vlastních rukou a tudíž cokoli je uloženo u ní vydá pouze adresátovi s občankou.
Nevím zda se změnili podmínky pošty na doručování, ale pokud by odesílatel chtěl aby dopis patřil pouze do vlastních rukou...zaplatil by si tuto službu.

Nebo je jedno co si u pošty zaplatíme..všechny služby jsou stejné? Přála bych si vysvětlení na čí straně je chyba..

Paní Jandová nebyla ochotna nám tento rozdíl vysvětlit, ani vysvětlit proč pouze doporučenou zásilku nemůžou vyzvednout za nezletilé dítě zákonní zástupci.

Náš syn byl nucen se vrátit domů předčasně, aby si zásilku mohl vyzvednout,což nám dost zkomplikovalo situaci.

S jednáním paní poštačky nejsme spokojeni a žádáme vysvětlení.

S pozdravem Langová

číslo vyzvedávané zásilky RR418521705 CZ

Email: iwapex@seznam.cz


Produkt

RR418521705CZ


Požadované řešení

Požaduji vysvělení...případné doškolení vašeho personálu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2016 08:46, před 8 lety

Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty.

Pokud se jedná o poštovní zásilky, jejichž převzetí příjemce stvrzuje a u kterých odesílatel nezvolil doplňkovou službu (do vlastních rukou výhradně jen adresáta) a je adresátem fyzická osoba pak dle poštovních podmínek platí, že pošta vydá zásilku:

•fyzické osobě, která předloží / nepředloží Výzvu, prokáže se osobním dokladem a dále prokáže, že je zmocněnec adresáta (držitel průkazu příjemce nebo ověřené plné moci), zákonný zástupce adresáta (mladšího 15 let, příp. adresáta, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k úkonům souvisejícím s dodáním) nebo zmocněnec zákonného zástupce adresáta, nebo

•manželovi / manželce, registrovanému partnerovi / partnerce bez ohledu na to, zda předloží nebo nepředloží výzvu k poštovní zásilce (pokud to adresát písemným prohlášením nezakázal). Neplatí pro výplatu poukázané peněžní částky.

Doporučujeme spotřebiteli nahlédnout do poštovních podmínek České pošty na stránkách https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282441/zps.pdf/a085daea-e843-4885-b60b-af3372319f75, konkrétně čl. 25. V poštovních podmínkách čl. 23/5 je rovněž stanoveno, koho lze považovat za zákonného zástupce adresáta, který je fyzickou osobou (dále jen „zákonný zástupce adresáta“), se pro účely tohoto dílu považuje a) fyzická osoba, která způsobem podle odstavce 1 prokáže, že je osobou, která byla za zákonného
zástupce adresáta označena v hodnověrném písemném prohlášení; v prohlášení musí být dále uvedeno, že adresát je mladší než 15 let.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.