Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Pár měsíců zpět, bylo voláno mé babičce (pí Soukupová), že dluží O2 za internetové služby 5442 kč. Při dotazu ohledně detailů smlouvy nesouhlasí číslo občanského průkazu, jméno, podpis apod. Jediné co sedí, je rodné číslo v kterém zřejmě nastala chyba při uzavření smlouvy. Navíc tato smlouva byla uzavřena v Brně (trvalé bydliště babičky je Štětí u Litoměřic - cca 350 km od Brna). Nikdy internet neměla. Smlouva je také na úplně jiné jméno (pí Holubová).
Komunikace s O2 je velmi náročná - nejdříve uznali chybu, ale dluh stále platil. Nakonec dnes napsali, že tento případ je již z jejich strany neřešitelný, jelikož se prý jedná o zneužití dokladů a ať se obrátíme na policii. Pokud tak neučiníme, dluh bude stále platil pro nesprávnou osobu.
Detailní informace o smlouvě či smlouvu samotnou, O2 na požádání neposkytlo s tím, že již byla postoupena exekuční společnosti.
O2 uvedlo, že se jedná o ADSL internet
Uplatnění dluhu pro osobu, které se smlouva týká a vynechání úplně jiné osoby z nepopíratelné chyby zaměstnance O2 (který smlouvu zajišťoval a rodné číslo spletl).
|
Tweet |
Vymáhá-li společnost po spotřebitelce zaplacení pohledávky ze smlouvy, musí také prokázat, že smlouva byla mezi ní a spotřebitelkou uzavřena. Byla-li smlouva uzavřena třetí osobou, smlouva spotřebitelku k ničemu nezavazuje (zcela chyběla vůle spotřebitelky tuto smlouvu uzavřít).
Pokud spotřebitelka s poplatkem nesouhlasí, měla by jej reklamovat. Učinila-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Dobrý den,
v příspěvku neuvádíte žádné identifikační údaje, proto budu reagovat pouze obecně podle toho, co je zde zmíněno.
V případě sjednání smlouvy s chybnými údaji, kde nesouhlasí údaje zákazníka a je pravděpodobné, že došlo ke zneužití, je potřeba tento případ řešit s Policií ČR - zvlášť, když už je pohledávka postoupena k vymáhání jiné společnosti (vymáhací agentura, správní řízení).
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: