Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, posílám stížnost na neuznanou záruku mobilního telefonu. Telefon se sám restartuje a dává do továrního nastavení.Když jsem ho poprvé reklamoval,tak reklamace byla uznaná, přehráli software, vyměnili desku. Vydržel asi 2 měsíce a chyba se projevovala znova, tak jsme ho opět reklamovali a reklamace nebyla uznaná z důvodu neobjevení poruchy. Tak jsem si ho přivezl domů a týž večer se porucha objevila přímo při telefonování s jinou osobou. Tak jsem jel druhý den opět reklamovat tu samou závadu a opět mi přišlo vyrozumění, že se závada neprojevila. Teď nevím co mám dělat. Prosím o radu jak postupovat, protože telefonu nevěřím. Mám malé dítě a telefon potřebuji mít v pořádku. V servisu přeci musí poznat, že se telefon několikrát sám restartoval.
Samsung Galaxy S4
Měla by mi být uznána reklamace. Nevím jak žádat o vrácení peněz. Telefon stál 10.990,- s DPH.
|
Tweet |
Žádat odstoupení od smlouvy a vrácení peněžních prostředků je možné v případě, není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V praxi to znamená, že pokud je zboží reklamováno 3x pro stejnou vadu nebo 4x pro jinou vadu a reklamace byly uznané, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Má-li spotřebitel pochyby, že jeho reklamace byla vyřízena řádně, jelikož vada přetrvává, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.