Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
25.7.2016 jsem na pobočce Hranice na Moravě koupil univerzální kabel micro USB slim,kabel jsem večer rozbalil ,zapojil do origo.nabíječky k MT,do telefonu a pak do zásuvky ,během dvou vteřin se mi z konektoru v mob.telefonu zakouřilo a celý vyhořel.nabíječku jsem ihned odpojil,konektor v telefonu byl celý vyhořelý a kus něj zůstal v nap.kabelu. jen podotknu nabíječka je v pořádku a dodnes nabíjí telefon.27.7 jsem se vydal do pobočky Hranice a kabel reklamoval s tím že mi poškodil MT a žádal náhradu škody(opravy tel.+vrácení peněz za kabel)reklamace mi byla 5.8. zamítnuta s tím že to nemohl způsobit jejich výrobek.že vada je na nabíječce,ale ta je dle servisu plně funkční bez vady.že mi vrátí jen peníze za kabel.
univerzální kabel micro USB slim SKU NO:26198901 EAN:2619896000018
Náhrada za opravu M.t(500-1500)cenu upřesní servis po opravě,cenu kabelu,náklady za poštovné,dopravné spojené s reklamací kabelu a opravou telefonu(cca 260,-)
|
Tweet |
Za škodu způsobenou vadou výrobku odpovídá výrobce a s ním solidárně i dovozce a další dodavatelé, kteří uvedli vadný výrobek na trh za účelem jeho prodeje, a to bez ohledu na zavinění. Tato speciální odpovědnost však nastupuje až od určité výše škody. Škoda se tedy hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou. K náhradě škody nižší než stanovený limit je povinen prodávající, který dodáním vadného výrobku kupujícímu (spotřebiteli) způsobil škodu tím, že porušil svoji povinnost plnit bez vad.
Náhradu škody je třeba uplatnit u prodávajícího, tedy u podnikatele, se kterým byla uzavřena kupní smlouva týkající se vadné věci. Písemnou formu lze jen doporučit. Spotřebitel musí v případě sporu prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání.
Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, bude ji muset určit soud.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.