Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Posílal jsem televizi z Brna na reklamaci do Karviné, zásilku jsem pojistil na 8000kč. Důvodem byl vadný konektor v TV. Oddělení v Karviné zásilku nepřebralo a poslalo zpět, protože krabice byla při přepravě poničena. Na poště v Brně jsme ji rozbalili, prohlédli (bohužel nezkusili spustit) a působila v pořádku, proto jsme ji obalili fólií a poslali zpět do Karviné, kde tentokrát byla přebrána. V Karviné obchod zjistil, že je rozbitá vnitřní obrazovka vlivem přepravy. Poškození je viditelné až po zapojení do elektřiny. Na poště druhý den zásilku reklamovali. Pošta reklamaci odmítla se stanoviskem opětovné přepravy poškozenou krabicí. Televize měla hodnotu 8600kč a byla zabalena v originálním nepoškozeném balení.
Posílal jsem stížnost ombudsmance pošty, která stížnost přeposlala na odbor provozní kontrola a reklamace. Prozatím nemám odpověď a mám obavy, že dojde k promlčení a nebudu mít možnost se dále bránit.
TV Samsung UE40H5030
Proplacení 8000kč, na které byla zásilka pojištěna + poštovné.
|
Tweet |
Při poškození zásilky, je potřeba ji v souladu s poštovními podmínkami reklamovat nejpozději do dvou dní od převzetí. Pošta má na vyřízení reklamace klasickou 30-ti denní lhůtu podle zákona o ochraně spotřebitele.
Jestliže bude reklamace zamítnuta, je tu možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození došlo. Pokud spotřebitel vyčerpal prostředek reklamace přímo u České pošty, a přesto nedosáhl uspokojivého vyřízení reklamace nebo stížnosti, je možné se obrátit na poštovního ombudsmana. Jeho úkolem je posoudit správnost postupu a jeho samotný výsledek. Nejpozději do 30 dnů je pak povinen informovat o svých závěrech.
Dále je možné směřovat své stížnosti a podněty k provedení kontroly přímo na Český telekomunikační úřad. Vždy je ale možnost nechat celý spor rozhodnout soudem. Jen pozor na promlčení. Domoci se nároku na náhradu škody může spotřebitel ve lhůtě šesti měsíců ode dne podání poštovní zásilky. Námitkou promlčení ze strany pošty by soudní řízení nabralo rychlý spád, a to v neprospěch spotřebitele.
Pro odpovědnost pošty za dodání běžné vnitrostátní zásilky je rozhodující, zda bylo její přijetí potvrzeno či nikoliv. Pošta za zásilky bez podacích lístků neodpovídá. Jestliže pošta eviduje podání zásilky, odpovídá za její ztrátu, poškození a úbytek jejího obsahu.
Škoda vám musí být nahrazena v penězích, v hotovosti a v české měně nejpozději do jednoho týdne ode dne, kdy ze šetření vyplynulo, že pošta má povinnost škodu nahradit. Do této lhůty se ale nepočítá doba nezbytná pro zjištění výše požadované náhrady škody a pro ověření její oprávněnosti. Spolu s náhradou škody máte dále právo na vrácení uhrazené ceny za reklamovanou poštovní službu. Poštovní podmínky uvádějí povinnost pošty tak učinit bez průtahů.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana:
http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.