Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od 18.12.2015 se snažím s panem Navrátilem domluvit na opravách po rekonstrukci koupelny a záchodu. Vyměnili jsme si 10 mailů s prosbou o opravu a jednu oficiální reklamaci dne 2.5.2016. Pan Navrátil ale nyní nereaguje, telefon mi nebere. Za celou zakázku jsem zaplatila 91.000,- Kč.
Konkrétně se jedná o tyto opravy:
- opravit osazení vanové zástěny
- upevnit držák na sprchovou hlavici
- začistit spáry mezi přední stěnou vany a kachlíkama a ve spodní části dodělat silikon
- opravit usazení záchodové mísy
- opravit horní pant u kuchyňských dveří
Pa panu Navrátilovi požaduji, aby opravil v co nejkratším termínu uvedené závady a vrátil zálohu na skříňku na WC, kterou nedodal.
|
Tweet |
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedené dílo při převzetí objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které při provádění díla opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího.
Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let. Zhotovitel je povinen dílo provést řádně a dle smlouvy. Je-li pro provedení díla stanovena závazná technická norma, musí provedení odpovídat této normě. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. Reklamaci doporučujeme uplatnit písemně (zaslat nejlépe s dodejkou a nechat si kopii dopisu).
Práva objednatele se liší podle toho, zda vada představuje porušení smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy zhotovitel věděl nebo musel vědět, že by objednatel smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Při podstatném porušení má objednatel právo na odstranění vady opravou nebo dodáním chybějící věci. Stejně tak má právo na přiměřenou slevu z ceny opravy či úpravy nebo od smlouvy odstoupit. Objednatel musí zvolené právo sdělit zhotoviteli při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě se zhotovitelem. Jestliže objednatel nezvolil právo včas, má stejná práva, jako by šlo o nepodstatné porušení smlouvy, a to právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu. Do uplatnění slevy může zhotovitel vadu odstranit podle své volby, která však nesmí objednateli způsobit nepřiměřené náklady. Jak pro podstatné, tak i nepodstatné porušení platí, že objednatel může odstoupit od smlouvy nebo se dožadovat slevy, pokud zhotovitel neodstraní vadu v přiměřené lhůtě nebo to odmítne.
Nereaguje-li zhotovitel díla na elektronickou komunikaci, nebere telefon, je vhodné podat reklamaci písemně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (nechat si kopii dopisu a dodejku pro případ soudního sporu). Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Od tohoto dne začíná běžet lhůta pro vyřízení reklamace. O reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud nedošlo k prokazatelné dohodě o prodloužení této lhůty.
Odmítá-li zhotovitel díla přijmout reklamaci, porušuje tím zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz