Společnost


JHM Online Store s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11991Prasklà izolace kabelu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2016, před 8 lety

Vratislav Šerý

Znění stížnosti

U micro USB konektoru je prasklá izolace kablíku pro nabíjení mobilu Samsung Galaxy S4 a jsou obnažené tenké dràtky.


Produkt

Kabel v zaruce zakoupen 12.1.2016 spolu s baterii pro uvedený mobil.


Požadované řešení

Výměna kabelu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2016 07:36, před 8 lety

Občanský zákoník v § 2161 stanoví odpovědnost prodávajícího za bezvadnost zboží (věc má sjednané vlastnosti; hodí se k účelu, ke kterému byla určena; atd.). Stejný paragraf také upravuje vyvratitelnou právní domněnku o vadnosti zboží po převzetí. Pokud se totiž vada projeví v prvních šesti měsících, má se za to, že věc byla vadná již při prodeji. U zamítnutí reklamace by tak měl prodávající mimo jiné prokázat, že za příčinu vzniku vady není odpovědný.

Prodávající ze zákona neodpovídá za opotřebení věci jejím obvyklým užíváním (více v § 2167 občanského zákoníku) nebo pokud spotřebitel poškození způsobil sám.

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné a již uplynula lhůta šesti měsíců od převzetí zboží, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace (vytýkaná vada, za kterou je prodávající odpovědný, přetrvává), má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2016 15:10, před 8 lety

Společnost JHM Online Store s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.