Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 4.7.2016 jsem zakoupila v CCC Praha Černý Most vycházkovou obuv,cena 699,-Kč.
5.7.jsem je nosila. Dne 7.7. jsem si je chtěla vzít podruhé a zjistila, že jsou na špičce (v horní části pod prstami), vzadu pod patou jedna bota odřené, dále vnitřní strana předního pásku vypadá jak popraskaná. Boty jsem šla 8.7. reklamovat, přičemž mi prodavačka sdělila, že mi reklamaci určitě neuznají, že jsem je ochodila. Trvala jsem na sepsání reklamace, protože po jednodenním nošení (přešla jsem kolonádu v KV tam a zpět) mi nepřipadá dostatečné na ochození.
Reklamace byla zamítnuta, s vyjádřením, že "mechanické poškození" jsem si způsobila sama, doslovně - odřené špice jsou evidentně následkem okopání, které si zákoazník způsobil sám a to odíráním obuvi o sebe při chůzi. Materiál na zbytku obuvi je v pořádku (patu neřešili vůbec).
Jen stále nevím jak si mohu odírat obuv při chůzi o sebe, když nevydržel materiál v horníčásti spičky, což znamená, že podrářka špičky není vůbec odřená.
Neříkám, že teměř 700,-Kč je velká suma, ale při jednom použití ano.
Můžete mi, prosím, poradit, jak se mohu nadále bránit.
vycházkovou obuv Jenny fairy (2220500440047 OBUV LS3738-01A 38), cena 699,-Kč.
Požadovala jsem výměnu (případně i za jinou obuv) nebo vrácení peněz nebo vystavení šeku v hodnotě bot na další nákup.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vada během 6 měsíců od převzetí věci, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Prodávající tedy neodpovídá za vady, které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele.
Reklamaci může prodejce zamítnout, avšak pouze z výše uvedených zákonných důvodů. Zamítavé stanovisko k reklamaci musí být vždy náležitě odůvodněno, aby je případně spotřebitel mohl za pomoci znalce, popřípadě v soudním řízení rozporovat.
V případě neúspěchu při rozporování reklamace se může spotřebitel obrátit na nezávislého odborníka, jímž je soudní znalec. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
prosíme zákaznici o spojení s námi přes e-mail: servis.zakaznikum@ccc.eu. Prosíme také, aby uvedla v e-mailu číslo reklamačního protokolu, a pokud možno, připojila ke komunikaci i fotografie obuvi. Reklamaci budeme opětovně posuzovat.
Děkujeme.
S pozdravem,
CCC Czech, s.r.o.
Dobrý den, všímla jsem si, že společnost Vám neposlala vyjádření. Proto si dovoluji jejich odpověď, po té co jsem poslala obrázky bot zkopírovat:
Vážená paní Benešová,
Obuv byla mechanicky poškozená. Na obuvi není žádná materiálová, výrobní či jiná vada, na kterou by se reklamace vztahovala.
Za zamítavým stanoviskem k reklamaci si stojíme.
Je nám to líto, ale Vaše reklamace je opětovně a definitivně shledána jako neoprávněná.
S pozdravem / Z wyrazami szacunku / Best regards
Veronika Rotgeri
Na to jsem já ještě reagovala :
Dobrý den, paní Rotgeri,
je mi líto, že reklamace byla zamítnuta.
Pokud není na obuvi žádná materiálová vada, jak je možné, že boty po jednodenním (a to ještě ne celodenním) nošení mohou dopadnout tak, jak bylo vidět na přiložených fotkách.
Jsem zklamaná a jistě vím, že u Vaši společnosti už nakupovat nebudu (je mi jasné, že je pro Vás jeden zákazník jako nic) a i ostatním členům rodiny (6-ti členná rodina) a přátelům doporučím se Vaší síti obchodů raději vyhnout.
Pěkný den.
HB
Dovoluji si poslat fotky i Vám
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
boty jsem odeslala soudnímu znalci a čekám na výsledek.
Pěkný den.
HB
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.