Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Při našich zahraničních pobytech nám Vodafone po prvním přijatém hovoru, přijaté SMS aktivoval balíček Roaming na jeden den, o který jsme nestáli. Ok, jiné řešení asi náš tarif neumožňuje. Nicméně během naší letošní dovolené se platba za služby zvýšila asi o 4000,-, aniž bychom nějak více telefonovali, posílali SMS či užívali mobilní data. Navíc legrační bylo, že nás operátor vítal např. ve Slovinsku, či ve "světě" ačkoli jsme byli v Kosovu nebo v Albánii (=Evropa, celkem nedaleko) apod.
Očekával bych vysvětlení, případně nějakou náhradu. Peníze jsem zaplatil, protože ten telefon doma bohužel občas potřebujeme. Při žádném pobytu v zahraničí to takto "nenaskákalo" , i když ve výše zmíněných zemích už jsme opakovaně byli.
Děkuji za vyřízení a jsem s pozdravem.
Tomáš Julák
účet Vodafone
Vysvětlení, proč byla platba o tolik vyšší, případně vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním od operátora je základním prostředkem obrany uplatnění reklamace vyúčtování ceny služby. Reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, nejpozději však do dvou měsíců ode dne obdržení vyúčtování, nedostává-li spotřebitel vyúčtování, pak do dvou měsíců ode dne poskytnutí služby. V uvedené lhůtě musí poskytovatel služby reklamaci obdržet. Operátor je povinen reklamaci vyřídit do jednoho měsíce, je-li nutná součinnost zahraničního provozovatele, pak platí lhůta dvouměsíční. O výsledku reklamace musí operátor spotřebitele prokazatelně informovat, jinak mu hrozí pokuta.
Doporučujeme z důvodů prokazatelnosti právního jednání uplatnit reklamaci písemnou formou a zaslání prostřednictvím pošty doporučeně s dodejkou či alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si předem spotřebitel zkopíruje odesílaný obsah a z následující stránky potvrzení o přijetí. Operátor informuje své zákazníky o právu podat stížnost/reklamaci, a to např. přes Reklamační formulář, který lze nalézt na https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint. Případně poštou na adresu: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
I když reklamaci spotřebitel podá, musí zaplatit vyúčtovanou cenu, pokud se nerozhodne v jeho prospěch ještě před splatností. Český telekomunikační úřad na žádost účastníka může splatnost odložit, ale je třeba o odklad požádat. V případě, že poskytovatel služby elektronických komunikací reklamaci zamítne, má účastník možnost se obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace.
Hezký den, pane Juláku,
roamingové služby vám účtujeme podle toho, jaký roamingový tarif máte nastavený. Určitě doporučuji před odjezdem provést kontrolu nastavení v samoobsluze Můj Vodafone, případně s operátorem na *77.
Roaming na den je jedním z nabízených tarifů, můžete ale využívat také World Roaming, se kterým platíte za každou využitou minutu, SMS nebo kilobajt pro připojení na internet. Základní přehled o roamingových tarifech najdete např. na http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/140,242/a_id/1818/.
Jestli nesouhlasíte s Vyúčtováním, můžete podat reklamaci, a to nejjednodušeji přes Reklamační formulář na stránce https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.
Přeji vám pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
po Vašem komentáři z 22.8. jsem se obrátil na operátora. Nebylo to sice uznáno jako reklamace, nicméně obdržel jsem uspokojivou finanční kompenzaci.
Děkuji a jsem s pozdravem.
Tomáš Julák