Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V srpnu 2016 jsem žádala o vyplacení penzijního připojištění po 36 měsících, jsem invalidní důchodce 3 stupně, bylo mi řečeno, že je nový zákon, že to nelze jedině měsíční výplata penze. Ale takovýto zákon jsem nenašla.
Hanáková
Penzijní připojišťení
Výplata dávky najednou
|
Tweet |
Podstatné je, jaká smlouva byla mezi společností a spotřebitelkou uzavřena. Byla-li skutečně uzavřena smlouva o penzijním připojištění (smlouva musela být uzavřena před 1. lednem 2013), náleží dle § 22 odst. 1 zákona o penzijním připojištění účastníkovi penzijního připojištění jednorázové vyrovnání za podmínek stanovených penzijním plánem pojišťovny. Penzijní plán Penzijního fondu České pojišťovny a.s. stanovuje pro přiznání jednorázového vyrovnání dvě podmínky. Účastník musí podat písemnou žádost o výplatu jednorázového vyrovnání a zároveň mu musí vzniknout nárok na invalidní penzi. Nárok na invalidní penzi vzniká, byl-li účastníkovi přiznán invalidní důchod ze sociálního zabezpečení a platil-li řádně příspěvky nejméně po dobu 60 kalendářních měsíců.
Pokud byla smlouva uzavřena až po 31. prosinci 2012, jedná se smlouvu o doplňkovém penzijním spoření, která se řídí zákonem o doplňkovém penzijním spoření. Podle § 20 odst. 3 zákona o doplňkovém penzijním spoření vzniká účastníkovi nárok na jednorázové vyrovnání, pokud dosáhl věku 60 let a spořil po dobu nejméně 60 kalendářních měsíců, přičemž smlouva o doplňkovém penzijním spoření může stanovit delší spořící dobu, která však nesmí přesáhnout 120 kalendářních měsíců. Trvala-li doba spoření pouze 36 měsíců, nárok na jednorázové vyrovnání nevznikl. Pobírá-li však spotřebitelka invalidní důchod pro invaliditu třetího stupně z důchodového pojištění a spořící doba byla minimálně 36 měsíců (smlouva o doplňkovém spoření může stanovit i delší dobu, která však nesmí být delší než 60 měsíců), má spotřebitelka nárok na invalidní penzi na určitou dobu dle § 20 odst. 2 zákona o doplňkovém penzijním spoření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.