Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Unikredit trvala na tom, že peníze na daň nabití nemovitosti musejí zůstat u nich na zřízeném účtu kupce, který si od nich bral úvěr na koupi mé bytové jednotky. Ve smlouvě se zavázali: právní závazek vyplývající ze smlouvy o jistotním účtu, kde se zavazují dle článku 3.3. k odeslání daně z nabytí nemovitosti finančnímu úřadu Praha 11 Přesto, že došlo k řádnému splnění veškerých podmínek z mé strany i strany kupujícího pana S., který hradil kupní cenu z úvěru banky a nemovitost byla řádně převedena na pana S. - což bylo bance velmi dobře známé -, že po předložení přiznání k dani z nabití nemovitosti na FÚ Praha 11 peníze zašlou na dotyčný FÚ. Realitní makléř M a M realitní kanceláře pan L. předal bance požadovaný doklad koncem června 2016. Termín byl do 30.6.2016. Pracovnice FÚ mně volala v červenci )cca 8. a informovala mně, že daň není zaplacená. od kupce jsem se dozvěděl, že banka účet zrušila (byl též do 30.6.2016) a peníze si převedla na svůj účet !!!
Úrok z peněz mu ale účtuje !!!! Následně mě realitní makléř vysvětlil, že banka tvrdila (když jim předal potvrzení), že jim potvrzené daňové přiznání od FÚ Praha 11 nestačí, že požadují samostatné potvrzení.Pracovnice FÚ při jednom z dalších telefonátů potvrdila, potvrdila, že tam realitní makléř byl osobně a ihned vezl další potvrzení do banky (to jí řekl). FÚ Praha 11 mně naúčtoval úrok z prodlení 521 Kč. Jelikož obdrželi od banky peníze až 27.7.2016. To i přes to, že byli několikrát urgováni na zaplacení.
Musel jsem úrok z prodlení zaplatit, jelikož by po 10 dnech FÚ předal vše na exekuci.
Zaslal jsem přes webový formulář na ředitelství banky požadavek na proplacení úroku a potvrzení, že nezaplacení zavinila banka. telefonicky se ozvala pobočka Budějovická Praha, že nechápou o co jde a co s tím mají dělat. Vysvětlil jsem jim, že to dělala pobočka Jana Želivského. Pani řekla, že jim to předají. Od té doby ani na urgenci nikdo nereaguje.
Zřejmě si myslejí, že jsou nedotknutelní a mohou krást peníze jak se jim zlíbí.
Nebýt pani z FÚ - která nemusí níikoho volat, že daň není zaplacena -, tak bych se to dozvěděl ke konci promlčecí doby a musel bych platit dle informací statisíce za úrok z prodlení, pokutu ap. Jak mně bylo sděleno, mohl bych se to dozvědět až z exekuce majteku.Zablokovali by mně účty a tak bych neměl ani na najmutí právníka, abch je mohl žalovat. Asi s tím podvodem počítali a pracovnice z FÚ jim udělala čáru přes rozpočet.
Miroslav Favorit
zcizené peníze - následně odeslané což způsobolo finanční újmu
Uhrazení již uhrazeného úroku z prodlení ve výši 521 Kč a potvrzení, že neuhrazení způsobila banka - pro mě a pro ˇFÚ Praha 11 )předané mně - či potvrzení o převzetí FÚ Praha 11.
|
Tweet |
Pokud společnost nesplnila svou smluvní povinnost, tedy nepřevedla peněžní prostředky na účet finančního úřadu ani po předání všech potřebných dokumentů, odpovídá společnost spotřebiteli za škodu, která mu v souvislosti s tímto nesplněním smluvní povinnosti ze strany společnosti vznikla. Spotřebitel má právo žádat náhradu škody. Hradí se skutečná škoda a to, co poškozenému ušlo (ušlý zisk).
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Unicredit banka uznala svoji zodpovědnost a uhradila mně úrok z prodlení, který jsem před tím musel uhradit FÚ. Děkuji za pomoc."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme, neboť spor se podařilo vyřešit smírnou cestou.