Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
3.5.2016 jsem prostřednictvím e-shopu www.olimport.cz uzavřela kupní smlouvu, jejímž předmětem byl Apple iPHONE 5C, 32GB - žlutá barva. Téhož dne jsem zaplatila proforma fakturu na celou částku 8 290 Kč. 21.6.2016 jsem firmě odeslala e.mail s dotazem na stav objednávky. Odpověď nepřišla. Na internetu (heureka. cz) se mezitím množily recenze zákazníků, kteří neobdrželi své zboží. Telefony (733 472 508, 733 472 509) firma nezvedala. 29.6. 2016 jsem poslala na adresu firmy poštou doporučený dopis s dodejkou o odstoupení od smlouvy s žádostí vrátit peníze do 14 dnů. Dodejka se mi vrátila potvrzená, ale firma na dopis nijak nereagovala. 27.7. 2016 jsem jim poslala doporučeně s dodejkou předžalobní výzvu, s žádostí vrátit peníze do 7 dnů. Dodejka se vrátila potvrzená, žádná reakce od firmy. 28.7.2016 jsem podala trestní oznámení, 8.srpna 2016 pak žádost o prošetření (ADR) k ČOI. Přes veškerou snahu mě firma ani jednou nekontaktovala. Poslední automaticky vygenerovaná zpráva přišla, když jsem poslala peníze - 3.5.2016.
Apple iPHONE 5C, 32GB - žlutá barva
Prosím o vrácení předplacené částky: 8 290 Kč.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) na adresu uvedenou v obchodním rejstříku, a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
V případě, kdy obchodník nedodá zboží a nevrátí peníze, lze zaslat předžalobní výzvu, pokud na tuto nebude reagovat, je možno se obrátit se svým nárokem na soud.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.