Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na vás se stížnosti ohledně reklamací vyúčtováni, od srpna 2013 jsem vlastníkem bytu v OV, po předáni bytu navštívila jsem správce domu RK SEVER Plus s.r.o. Zámecká 32/2, 418 01 Bílina, IČ: 250 22 024, kde společně s původním majitelem vyplnila formality, nahlásila jsem že v bytě setrvávat nebudu dle toho jsem obdržela rozpis záloh, na dotaz ohledně odečtu v bytě pokud tam nebydlím páni M. V. která má na starosti náš dům mně ujistila že to nebude žádný problém a že mohu klidně odjet na dobu kterou potřebuji, za roven jsem nahlásila aby veškerou korespondencí zasílali na adresu bytu který jsem kupila, poskytla svůj email, telefonii číslo.
Na konce března 2014 po návratu jsem osobně navštívila správce domu RK SEVER Plus abych zjistila kdy bude hotové vyúčtovaní za rok 2013, vyúčtování vytiskli znej vyplývá že bylo provedeno odhadem dle vyhlášky 372/2001 ods. 5, jelikož vstup do bytu nebyl zpřístupněn, a nahlašovaní termínu odečtu vlastníkům, kteří se v bytech nezdržuji není jejich povinnost, na můj dotaz o tom že páni M. V. věděla že se v bytě nezdržuji mí sdělila že ji to nezajímá, ujištěni že to nebude žádný problém už nebylo platné a vůbec neexistovalo, měla jsem dat někomu klíče, (komu můžete svěřit klíče když nikoho neznáte a informace o tom kdo je předseda nebo domovník není, stejně tak jak stanovy a ostatní nezbytné informace) tak vznikl dluh, dále páni M. V. nabídla zaplatit osobně firmě RONICA, s.r.o. IČ: 25434861, Teplice-Řetenice, Libušina 73/17, která provádí odečty a dle těchto nových odečtu předělají vyúčtovaní, firmu Ronika jsem zavolala a zaplatila hotově za odečty 350 Kč.., bohužel žádné vyúčtovaní nikdo předělávat nehodlal, písemně páni M. V. sdělila že je nemožné, a pokud chci vyúčtování dle své skutečné spotřeby tak mam zaplatit ještě 3.338 Kč.., to jsem odmítla.
V roce 2014 jsem poskytla klič sousedce (což byla chyba) starší páni, pustila firmu Ronika provést odečty, čehož dána firma zneužila. Z vyúčtovaní za rok 2014 jsem zjistila následující: že byl zaměřeně navýšen počáteční stav TV 105m2, se proměnil v 104m2, a stav topeni na měřidle v kuchyně byl vymyšlený spotřeba 0 a byl zapsán stav spotřeby 9 který byl přepočítaný dle koeficientu na 15 dílku a dále už tato částka proměnila se v 102 dílku. Podala jsem reklamací po následující z jejich strany opravy už bylo 93 dílku, tím to byla reklamace z jejich strany vyřízena, stav TV a topeni nikdo měnit a ni kontrolovat nehodlal. I když dle „Předávacího protokolu“ a dle jejich vyúčtovaní za rok 2013 počáteční stav TV byl 105m2, z jakého důvodu se v roce 2014 změnil se nevím.
1. domnívám se že správce domu RK SEVER Plus s.r.o. Zámecká 32/2, 418 01 Bílina, IČ: 250 22 024, ne muže provést vyúčtovaní dle vyhlášky 372/2001 ods. 5, protože se to stalo poprvé
2. domnívám že páni M. V. která má na starosti náš dům osobně nese zodpovědnost za danou situaci (momentálně tato paní už tam nepracuje) jelikož ona osobně se podílela na tom abych já dostala se do teto situace, dána paní moc dobře věděla jak to dopadne, jejím úkolem bylo dostat mně do dluhu, požadovala podepsat po mně dluhopis.
3. domnívám se že firmě RONICA, s.r.o. IČ: 25434861, Teplice-Řetenice, Libušina 73/17, která provádí odečty, ne muže po mně požadovat 3.338 Kč za nové vyúčtovaní, nesmí zneužívat nepřítomnosti majitele bytu a dle své libosti měnit stavy měřidel.
Nadále platím řádně a v čas veškerá zálohy na byt, a podávám reklamace.
vyúčtování
vyúčtování dle své skutečné spotřeby za rok 2013,2014,2015
|
Tweet |
Pokud neumožní konečný spotřebitel instalaci měřičů tepelné energie nebo indikátorů vytápění (dále jen „měřiče“), nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je ovlivní, činí dle vyhlášky č. 372/2001 Sb. v daném zúčtovacím období u tohoto konečného spotřebitele spotřební složka nákladů 1,6 násobku průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadající na 1 m2 započitatelné podlahové plochy zúčtovací jednotky. Při výpočtu se postupuje podle přílohy č. 2 k vyhlášce č. 372/2001 Sb.
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Pokud byla mezi spotřebitelkou a společností sjednána smlouva o správě bytu a společnost se v této smlouvě zavázala, že umožní odečet, je povinna tak učinit. Porušila-li společnost tuto povinnost, odpovídá spotřebitelce za škodu, která v souvislosti s tímto porušením smlouvy vznikla. Spotřebitelka by v takovém případě mohla žádat náhradu škody (v daném případě však bude zřejmě složité prokázat, že ke škodě došlo).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.