Společnost


Łukasz Litwin

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12025Nedodání zaplaceného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2016, před 8 lety

Peter Žilínek

Znění stížnosti

Dne 26. 5. 2015 jsem objednal prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na adrese www.insel.cz zboží v celkové hodnotě 445,- Kč. Obdržel jsem potvrzení o uzavření kupních
smluv, ve kterých byl uveden popis zakoupených věci, jejich cena a též výzva k zaplacení ceny bezhotovostním platebním příkazem. Uvedené částky jsem dne 26. 5. 2015 prodávajícímu uhradil pomocí platebního příkazu realizovaného prostřednictvím internetového bankovnictví. Do měsíce od uzavření kupních smluv mi však zboží nebylo doručeno, a to navzdory mé marné snaze kontaktovat
prodejce prostřednictvím všech kontaktů uvedených na stránkách e-shopu. Z tohoto důvodu jsem dne 4. 8. 2015 prodávajícího doporučeným dopisem s dodejkou vyzval k dodání zboží v dodatečné lhůtě (dle ust. § 1978 Občanského zákoníku). Doporučený dopis ale podle vyjádření České pošty nebylo možné z důvodu odstěhování doručit. Dne 24. 8. 2015 jsem se pokusil opakovaně
kontaktovat prostřednictvím elektronické pošty prodejce (l.litwin
) se žádostí o vrácení kupní ceny z důvodu nedodání zboží. Dne 31. 8. 2015 jsem obdržel z této emailové adresy odpověď, ve které prodejce uvádí, že v termínu kdy byla provedena objednávka zboží internetový obchod již nefungoval, o objednávce nevěděl a zaplacenou kupní cenu mi vrátí bankovním
převodem do 10. 9. 2015. Dne 10. 9. 2015 mně prodejce kontaktoval s žádostí o potvrzení přijetí vrácené částky. Peníze ale nikdy na účet převedeny nebyly.
Prodejce již nadále není možné jakkoliv kontaktovat, do dnešního dne mi nebyla vrácena kupní cena. Internetové stránky e-shopu www.insel.cz již nejsou funkční. Na webových stránkách e-shopu www.insel.cz byl jako provozovatel uveden pán Łukasz Litwin (narozen 05. 11. 1982, Polská republika, IČO 03520391, tel.
420602490044, email: l.litwin@seznam.cz, adresa Míru 1162, 464 01, Frýdlant).


Produkt

objednávky číslo: 161689, 171290


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2016 10:48, před 8 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.

Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.

Vzhledem k faktu, že se jedná o podnikatele z Polské republiky, je možno se obrátit i na Evropské spotřebitelské centrum, které poradí vhodný postup pro konkrétní zemi EU. Kontaktovat Evropské spotřebiteské centrum je možno na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2017 14:09, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.