Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V pátek 3.6.2016 se mě a manželovi, který řídil naše osobní vozidlo, stala nehoda, kdy od protijedoucího nákladního vozidla odlétl kámen a písek (v místě, kde se do společnosti PREFA-SKANSKA/betonárka vozí písek a štěrk), který nám rozbil čelní sklo a způsobil i menší praskliny. Řidiče jsme po cca 8 kilometrech předjeli a donutili zastavit, neboť se k tomu celé ty kilometry, za neustálého troubení a blikání neměl, abychom s ním škodu vyřešili. Vzhledem k tomu, že jsme již nebyli na místě nehody a škoda nepřesahovala 100.000,-Kč, jsme s manželem nepovažovali za nutné volat Policii ČR.
Následně jsme s řidičem a s majitelem autodopravy, který vlastní nákladní auto, které nám škodu způsobilo, sepsali Evropský záznam o nehodě.
V pondělí 6.6.2016 jsem telefonicky oznámila škodní událost na Českou podnikatelskou pojišťovnu, a.s. (pojišťovna vozidla, které škodu způsobilo), kdy jsme s operátorkou vyřídily veškeré formality, obeznámila mě s postupem, doložením dokladů, a sdělila mi, že přijede technik, který škodu nafotí a po té, bude škoda uhrazena rozpočtem.
Vzhledem k tomu, že manžel potřeboval auto k dojíždění do práce (200km), jsme sklo nechali na naše náklady opravit. Částka za opravu byla dost vysoká a museli jsme si na ni dokonce půjčit.
Vše bylo ČPP, a.s. řádně doloženo.
Dne 20.6.2016 nám bylo sděleno, že nepovažují škodní událost za prokázanou. Hned druhý den jsme ČPP, a.s.zaslali odvolání proti zamítnutí s poukazováním na prokazatelnost škody a 29.6.2016 zamítli i toto.
Jak máme postupovat? Jak máme více prokázat, že jimi (ČPP, a.s.) pojištěné vozidlo nám způsobilo škodu na čelním skle, aby nám byla vzniklá škoda uhrazena?
Mohu dodat kopie dokumentů:
- Evropský záznam o dopravní nehodě
- vyplněné tiskopisy ČPP, a.s.
- zápis o poškození čelního skla vozidla – technik p. Ležal
- potvrzení o registraci škodné události z povinného ručení
- faktura za opravu čelního skla
- Sdělení o důvodech ukončení pojistného šetření z 20.6.2016
- Odvolání proti zamítnutí pojistného plnění z 21.6.2016
- Sdělení o důvodech ukončení pojistného šetření z 29.6.2016
Vencálková Denisa
Úhrada vzniklé škody
|
Tweet |
Pojišťovna má ze zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla povinnost nahradit poškozenému škodu způsobenou provozem vozidla uvedeného v pojistné smlouvě. Za škodu se považuje újma vzniklá poškozením věci a ušlý zisk. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Pokud spotřebitelka s likvidací pojistné události nesouhlasí, měla by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu.
Nebude-li spotřebitelka úspěšná, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci (řidiči vozidla, ze kterého odlétl kámen).
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.
Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.