Společnost


Jana Radová

Počet nahlášených stížností:177
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 26 stížnostech.

#12033Vráceni ceny za zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2016, před 8 lety

Hynek Mikušek

Znění stížnosti

Objednal jsem si zboží u paní Radové. Po čtvrtém používání vyhořel motor.Zaslal jsem zboží, ve kterém jsem žádal vrácení ceny za zboží. Neodepsala, mrtvý brouk. I po 3x korespodenci (do vlastních rukou) mlčí. Po podání stížnosti na ČOI Praha Štěpánská 567/15, JUDr. Vondráková sděluje, že se mám obrátit na soud.Uznává mou oprávněnou stížnost - bezdůvodné obohacení. Na můj dopis ohledně provedené kontroly - mlčí. (potrestání členky "šmejdů" žádné). Na internetu je hodně stěžovatelů.
Zboží prodává tato paní, účtuje Aneta Giňová (č,úč.2703122549/0300) Spolek, u kterého není dovolání.


Produkt

NutriBullet mixér č.obj. 17063135


Požadované řešení

Vrácení ceny za zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2016 08:05, před 8 lety

Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s řádně vyznačenými povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.

Spotřebiteli doporučujeme prodávajícího vyzvat k zaslání dokladu o zakoupení výrobku. V případě, že doklad nedodá, pečlivě si uschovat všechny ostatní listiny, emailovou komunikaci či fotografie, které mohou v případě budoucích soudních sporů sloužit jako důkaz.

Pokud by spotřebitel zboží reklamoval, nepotřebuje nutně pro uplatnění účtenku nebo fakturu. Stačí prokázat, že u prodejce věc zakoupil. To lze doložit třeba výpisem z bankovního účtu, záručním listem, originálním obalem, specifičností zboží (pokud jej nikdo jiný neprodává), v krajním případě i svědeckou výpovědí.

Zákon stanoví prodávajícímu povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, u složitých případů do 3 pracovních dnů, přičemž reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 kalendářních dní. Lze si dohodnout lhůtu jinou, ale pouze delší. Vyprší-li zákonná či smluvená lhůta, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a kupující může od kupní smlouvy odstoupit, požadovat výměnu za nový kus či přiměřenou slevu z ceny věci, je-li věc i přes vadu použitelná k původnímu účelu. Mohl by také ale stále trvat na odstranění vady opravou.

O vyřízení reklamace má prodávající povinnost kupujícího informovat. Neučiní-li tak, je reklamace po uplynutí lhůty pro její vyřízení považována za nevyřízenou a jako taková za porušení smlouvy podstatným způsobem.

Česká obchodní inspekce může postihnout prodávajícího pokutou za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace podle správních předpisů, nemůže ale zasáhnout do smluvního vztahu s prodávajícím a přinutit ho, aby uplatněnou reklamaci vyřídil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 18:22, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.