Společnost


Hypoteční banka, a.s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12034Neoprávněné vymožený poplatek za předčasně zplacený úvěr

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2016, před 8 lety

Pavel Svoboda

Znění stížnosti

Měl jsem uzavřenou hypoteční smlouvu s HB s tříletou fixací, ta končila 19.září 2015 a nová fixace začínala 20.9.2015 do 20.9.2018, v rámci stávající fixace jsem využil svého práva a hypoteční úvěr z důvodu prodeje nemovitosti uhradil.
HB nebrala ohled na toto mé právo a vyžádala si úhradu za předčasné splacení úvěru ve výši více jak 61 000,-Kč. Domnívám se, že mé právo k úhradě úvěru k datu skončené fixace je nedotknutelné a nelze spojovat s dalším budoucí fixací, která již vlastně nenastala.
Pavel Svoboda


Produkt

úvěr č. 154883/1 číslo smlouvy: 3100/154883-01/07/01-001/00/R


Požadované řešení

Vrácení neprávem uhrazeného poplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2016 15:21, před 8 lety

V daném případě bude záležet, jaké podmínky byly pro předčasné splacení úvěru při skončení platnosti úrokové sazby ve smlouvě sjednány. Dle obchodních podmínek Hypoteční banky, a.s. pro poskytování hypotečních úvěrů a dalších úvěrů na základě smluv uzavřených do dne nabytí účinnosti zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen obchodní podmínky) má dlužník právo k datu ukončení platnosti úrokové sazby stanovené ve smlouvě provést mimořádnou splátku úvěru (částečné nebo celkové splacení úvěru), navrhnout navýšení splátky úvěru nebo v souladu s aktuální nabídkou společnosti navrhnout dobu platnosti úrokové sazby pro následující období. Obchodní podmínky dále stanoví, že tyto skutečnosti musí být bance dlužníkem písemně oznámeny nejméně dva měsíce před termínem změny, není-li ve smlouvě stanoveno jinak. Pokud tak spotřebitel učinil (a ve smlouvě nebylo sjednáno nic jinak), postupoval v souladu s obchodními podmínkami a neměl platit poplatek.

Pokud spotřebitel s postupem banky nesouhlasí a má pochyby, zda mu byl poplatek oprávněně naúčtován, a se svou stížností u banky neuspěl, má možnost obrátit se na finančního arbitra, který může o sporu rozhodnout. Více informací o finančním arbitrovi je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/financni-arbitr/zakladni-informace.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2017 06:12, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.