Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.4. jsem si v provozovně v OC Nový Smíchov nechala vyčistit dvoje krémové kalhoty. Po vyzvednutí jsem doma zjistila, že na obou kalhotech jsou narůžovělé skvrny na pravé nohavici. Vrátila jsem se zpátky do provozovny a paní vedoucí okamžitě vzala oboje kalhoty zpátky k čištění. Když jsem podruhé vyzvedla, zjistila jsem, že jedny kalhoty se srazily a druhé kalhoty mají na nohavici velkou mastnou skvrnu, která se nedá vyčistit. Z tohoto důvodu jsem vyplnila reklamaci s tím, že jsem požadovala peněžní náhradu za oboje kalhoty (kalhoty, které se srazily byly poprvé čistěny, kupované v březnu). Reklamace byla zamítnuta s tím, že společnost nenese zodpovědnost za sražení kalhot, abych se obrátila na dodavatele a co se týká nevyčistěné skvrny, že bohužel nejde vyčistit, tak mi vrací peníze za čištění a jeden kupon na čištění zdarma. Když jsem napsala dopis, že se zamítavou reklamací nesouhlasím, protože jsem dávala vyčistit kalhoty, které ani tak nepotřebovaly vyčistit, jako spíše vyžehlit (oboje mají puky), obdržela jsem email, zda bych mohla kalhoty přinést zpět do provozovny, aby reklamaci znovu přezkoumali. Výsledkem byla opět zamítavá odpověď.
Kalhoty Marella a Calvin Klein. Služba použita na vyčištění AquaSec, nejšetrnější čištění.
Náhrada škody, ani jedny kalhoty se nedají nosit.
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá společnost za škodu na věci (tedy i za poškození), kterou převzala od spotřebitelky a která měla být předmětem jejího závazku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Společnost by se této odpovědnosti zbavila jedině v případě, jestliže by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu. Více informací je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3301/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-cistirnou-na-odevu.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel služby se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Takovou dohodu by musela čistírna prokázat. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelce by tak vznikl nárok na vrácení peněžních prostředků vydaných za službu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.