Společnost


IDEAL ČESKÁ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12037Poškozené oblečení - neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2016, před 8 lety

Daniela Stewart

Znění stížnosti

19.4. jsem si v provozovně v OC Nový Smíchov nechala vyčistit dvoje krémové kalhoty. Po vyzvednutí jsem doma zjistila, že na obou kalhotech jsou narůžovělé skvrny na pravé nohavici. Vrátila jsem se zpátky do provozovny a paní vedoucí okamžitě vzala oboje kalhoty zpátky k čištění. Když jsem podruhé vyzvedla, zjistila jsem, že jedny kalhoty se srazily a druhé kalhoty mají na nohavici velkou mastnou skvrnu, která se nedá vyčistit. Z tohoto důvodu jsem vyplnila reklamaci s tím, že jsem požadovala peněžní náhradu za oboje kalhoty (kalhoty, které se srazily byly poprvé čistěny, kupované v březnu). Reklamace byla zamítnuta s tím, že společnost nenese zodpovědnost za sražení kalhot, abych se obrátila na dodavatele a co se týká nevyčistěné skvrny, že bohužel nejde vyčistit, tak mi vrací peníze za čištění a jeden kupon na čištění zdarma. Když jsem napsala dopis, že se zamítavou reklamací nesouhlasím, protože jsem dávala vyčistit kalhoty, které ani tak nepotřebovaly vyčistit, jako spíše vyžehlit (oboje mají puky), obdržela jsem email, zda bych mohla kalhoty přinést zpět do provozovny, aby reklamaci znovu přezkoumali. Výsledkem byla opět zamítavá odpověď.


Produkt

Kalhoty Marella a Calvin Klein. Služba použita na vyčištění AquaSec, nejšetrnější čištění.


Požadované řešení

Náhrada škody, ani jedny kalhoty se nedají nosit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2016 11:09, před 8 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá společnost za škodu na věci (tedy i za poškození), kterou převzala od spotřebitelky a která měla být předmětem jejího závazku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Společnost by se této odpovědnosti zbavila jedině v případě, jestliže by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu. Více informací je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3301/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-cistirnou-na-odevu.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel služby se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Takovou dohodu by musela čistírna prokázat. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelce by tak vznikl nárok na vrácení peněžních prostředků vydaných za službu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2017 15:00, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.