Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
27.9. jsem zakoupil iPhone 4, který po týdnu užívání začal vykazovat nezanedbatelnou chybu displeje. Vzhledem k tomu, že nebylo možné vyměnit jej za nový kus, protože ten nebyl zrovna skladem, rozhodl jsem se předat jej k standardnímu reklamačnímu řízení dne 6.10. Technik jej přijal a rozběhla se 30 denní lhůta na vyřízení.
Na webu byla u iPhonu informace, že nové kusy budou skladem 21.10. V ten den se informace o dostupnosti změnila na 4.11. a nyní telefon není vůbec v nabídce, předpokládám tedy, že prodej nadobro skončil.
Moje reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že byl proveden neautorizovaný servisní zásah a že je poškozen šroubek u stínění.
V reklamačním protokolu z autorizovaného servisu je datum přijetí na servis 22.10. tedy den poté, co měly nové telefony přijít na sklad Alzy a nepřišly. Zpět ze servisu se vrátil hned druhý den (taková rychlost vyřízení mi přijde velmi podezřelá, když stadnardně to trvá týden a déle).
Je naprosto jasné, že reklamační pracovník Alzy evidentně čekal na to, zda telefony dorazí na sklad, aby mohl reklamaci vyřídit výměnou. Protože telefony nepřišly, rozhodl se dotyčný nechat si zpracovat nesmyslný posudek v servisu, který se mu obratem vrátil a reklamaci bylo možné s tím uzavřít.
Podotýkám, že telefon byl užíván pouze několik dnů od prodeje a nikdo na něm žádný neodborný zásah neprováděl. Nebyl totiž důvod, s uvedenou závadou jsem se ihned dostavil do Alzy k odbornému vyřízení.
iPhone 4, 8GB, černý
Vzhledem k tomu, že Alza nemá tento telefon již skladem a nemůže jej vyměnit za plně funkční, měla by vrátit peníze v plné výši.
|
Tweet |
Do 6 měsíců od koupě může spotřebitel uplatnit tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 odst.3 občanského zákoníku.
V takovém případě má spotřebitel nárok požadovat výměnu věci za novou nebo její opravu. Z těchto variant si vybírá spotřebitel.
Právě do 6 měsíců od koupě se má za to, že tu byla vada již při převzetí a je na prodejci, aby prokázal opak, tedy že tu vada nebyla. Jedná se o obrácené důkazní břemeno dle § 616 odst.4 občanského zákoníku.
Dobrý den,
děkuji za Váš podnět.
V průběhu dnešního dne si nechám zaslat kopii servisního protokolu z autorizovaného servisního střediska včetně snímku, na kterých jsou stopy po neodborné montáži patrné. Po obdržení tohoto protokolu Vás budu neprodleně kontaktovat s návrhem dalšího řešení.
V případě dalších dotazů se neváhejte na mě obrátit.
S úctou,
Jan Melicherík
Manažer reklamací
Dobrý den,
po sedmi dnech se stále nic neděje. Prosím o vyjádření, v jakém stavu se celá záležitost nachází.
Díky.
Martin Burda
Dobrý den,
tato záležitost je již uzavřena.
Zákazník komunikoval napřímo s naši společnosti.
Dobrý den,
potvrzuji ukončení záležitosti. Nakonec bylo vše vyřízeno dle zdravého rozumu, k mé spokojenosti.
Martin Burda
Hodnocení: