Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#1204Neuznaná reklamace týden starého telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2013, před 11 lety

Martin Burda

Znění stížnosti

27.9. jsem zakoupil iPhone 4, který po týdnu užívání začal vykazovat nezanedbatelnou chybu displeje. Vzhledem k tomu, že nebylo možné vyměnit jej za nový kus, protože ten nebyl zrovna skladem, rozhodl jsem se předat jej k standardnímu reklamačnímu řízení dne 6.10. Technik jej přijal a rozběhla se 30 denní lhůta na vyřízení.

Na webu byla u iPhonu informace, že nové kusy budou skladem 21.10. V ten den se informace o dostupnosti změnila na 4.11. a nyní telefon není vůbec v nabídce, předpokládám tedy, že prodej nadobro skončil.

Moje reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že byl proveden neautorizovaný servisní zásah a že je poškozen šroubek u stínění.

V reklamačním protokolu z autorizovaného servisu je datum přijetí na servis 22.10. tedy den poté, co měly nové telefony přijít na sklad Alzy a nepřišly. Zpět ze servisu se vrátil hned druhý den (taková rychlost vyřízení mi přijde velmi podezřelá, když stadnardně to trvá týden a déle).

Je naprosto jasné, že reklamační pracovník Alzy evidentně čekal na to, zda telefony dorazí na sklad, aby mohl reklamaci vyřídit výměnou. Protože telefony nepřišly, rozhodl se dotyčný nechat si zpracovat nesmyslný posudek v servisu, který se mu obratem vrátil a reklamaci bylo možné s tím uzavřít.

Podotýkám, že telefon byl užíván pouze několik dnů od prodeje a nikdo na něm žádný neodborný zásah neprováděl. Nebyl totiž důvod, s uvedenou závadou jsem se ihned dostavil do Alzy k odbornému vyřízení.


Produkt

iPhone 4, 8GB, černý


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že Alza nemá tento telefon již skladem a nemůže jej vyměnit za plně funkční, měla by vrátit peníze v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2013 10:23, před 11 lety

Do 6 měsíců od koupě může spotřebitel uplatnit tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 odst.3 občanského zákoníku.
V takovém případě má spotřebitel nárok požadovat výměnu věci za novou nebo její opravu. Z těchto variant si vybírá spotřebitel.
Právě do 6 měsíců od koupě se má za to, že tu byla vada již při převzetí a je na prodejci, aby prokázal opak, tedy že tu vada nebyla. Jedná se o obrácené důkazní břemeno dle § 616 odst.4 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.11.2013 09:01, před 11 lety

Dobrý den,

děkuji za Váš podnět.

V průběhu dnešního dne si nechám zaslat kopii servisního protokolu z autorizovaného servisního střediska včetně snímku, na kterých jsou stopy po neodborné montáži patrné. Po obdržení tohoto protokolu Vás budu neprodleně kontaktovat s návrhem dalšího řešení.

V případě dalších dotazů se neváhejte na mě obrátit.

S úctou,

Jan Melicherík
Manažer reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.11.2013 14:24, před 11 lety


Martin Burda

Dobrý den,

po sedmi dnech se stále nic neděje. Prosím o vyjádření, v jakém stavu se celá záležitost nachází.
Díky.

Martin Burda

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.11.2013 09:09, před 11 lety

Dobrý den,

tato záležitost je již uzavřena.

Zákazník komunikoval napřímo s naši společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.11.2013 11:41, před 11 lety


Martin Burda

Dobrý den,

potvrzuji ukončení záležitosti. Nakonec bylo vše vyřízeno dle zdravého rozumu, k mé spokojenosti.

Martin Burda

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.11.2013 12:38, před 11 lety


Martin Burda

Hodnocení: