Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená redakce, chtěl bych upozornit na nekalou obchodní praktiku firmy
H&M Hennes&Mauritz CZ s.r.o.
Dne 18.8.2016 jsem na e-shopu firmy H&M Hennes&Mauritz CZ s.r.o. nalezl výprodej, kde NEBYLO uvedeno, v jaké maximální procentuální slevě je výprodej oceněn např. výprodej se slevami až -90%. Některé artikly byly uvedeny v ceně Kč 9,- a nepřipadlo mi zvláštní, že by tyto artikly byly špatně naceněny.
Objednal jsem tedy celkově ve dvou objednávkách. První objednávka obsahovala deset kusů zboží v celkové hodnotě Kč 129,- a druhá objednávka obsahovala jeden artikl v celkové hodnotě Kč 9,-.
Obě objednávky byly e-shopem řádně přijaty a potvrzeny na mou e-mailovou adresu. Poté jsem přes e-mailovou adresu zákaznického servisu žádal o sloučení objednávek, ale to nebylo možné, což mi nevadilo.
Co mi však vadilo bylo to, že jsem dne 19.8.2016 obdržel email, že JEDNA (ta větší) ze dvou objednávek byla zrušena z důvodu technické chyby s dostupností a cenami. Druhá objednávka, kde byl objednán jeden artikl také v ceně Kč 9,-, byla v pořádku vyexpedována a dne 25.8.2016 bude doručena přepravní firmou DPD.
Považuji toto jednání za nekalou obchodní praktiku a klamání spotřebitele. Několikrát jsem se telefonicky dotazoval zákaznickou linku obchodníka, jak je možné doručit jednu objednávku a druhou nikoli ? Bohužel jsem se do této chvíle nedozvěděl korektní informaci, protože se operátoři na zákaznickém servisu neustále vymlouvali na technickou chybu v systému.
Firma H&M Hennes&Mauritz CZ s.r.o. mi jako omluvu nabídla kompenzaci ve formě 15% slevy na STEJNÉ zboží a to pouze o víkendu od 20. do 21.8.2016. Zboží, které jsem si 19.8.2016 objednával, ale o víkendu už nebylo v e-shopu v oddělení výprodeje dostupné.
ZBOŽÍ Č. Č. POPIS VELIKOST BARVA MNOŽSTVÍ CENA SLEVA CENA PO SLEVĚ 0403359001004 Balení: 3 boxerky L Růžová/list 1 349 Kč - 340 Kč 9 Kč
Požaduji po firmě H&M Hennes&Mauritz CZ s.r.o., aby dodržela svůj závazek vyplývající z uzavření kupní smlouvy přes elektronické médium.
Pokud objednané zboží ze zrušené objednávky nebude již dostupné, tak chci na výběr jiné artikly za stejné ceny, tzn. za Kč 9,-, které si sám dle vlastního rozhodnutí vyberu.
Dále trvám na upřímné omluvě za naprosto nehorázné chování operátorů na lince, kteří se ani nesnažili najít přiměřené řešení a neustále opakovali takové informace, které byly naprosto lživé s cílem mě donutit k rezignaci.
|
Tweet |
Dle § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále „občanský zákoník“) vznikla okamžikem objednávky zboží kupní smlouva a tím v souladu s § 1721 a § 1789 občanského zákoníku i povinnost prodávajícího předat zboží za dohodnutou cenu. S ohledem na tuto skutečnost má spotřebitel nárok trvat na dodání zboží za původní cenu.
Problém by mohl nastat pouze v případě, že by cena uvedená u zmíněného zboží byla zjevně nepřiměřená hodnotě tohoto zboží – tedy pokud by z ceny vyplývalo, že nemůže být myšlena vážně (např. cena odpovídající 10 % hodnoty věci, a to bez dostatečného zdůraznění a propagování výhodnosti takové ceny) a kupující by tak musel vědět, že se jedná o chybnou částku. Jestliže není zjevně projevena vážná vůle k uzavření určité smlouvy, jedná se dle § 552 občanského zákoníku o zdánlivé právní jednání, ke kterému se dle § 554 občanského zákoníku nebude přihlížet. V takovém případě by objednávka byla posouzena jako návrh na uzavření smlouvy, kterou by prodávající musel výslovně přijmout, čímž rozhodně není automatické potvrzení objednávky. Bez této akceptace by nevznikla kupní smlouva, a tudíž by prodávající skutečně nebyl povinen dodat objednané zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.