Společnost


BENDIX PRAHA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12049Neuznaná reklamace zakázky číslo 2026 kabát péřový (prasklá spona na pásku)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2016, před 8 lety

Markéta Tazzer

Znění stížnosti

13.6.2016 jsem předala ve sběrně Bedřicha Jeništy U Smíchovského hřbitova 9, Praha 5 k vyčištění zimní péřový kabát italské značky Pinko, který byl odvezen do čistírny Bendix Praha k vyčištění. Při převzetí vyčištěného kabátu sem si všimla, že je v něm přetočený pásek sponou dolů a umělohmotná spona je prasklá. Pořizovací cena kabátu byla 6000Kč (byl zakoupen v obchodě s 50% slevou, jinak by cena byla dvojnásobná). 1.7.2016 jsem sepsala ve sběrně Bedřicha Jeništy reklamační protokol adresovaný přímo čistírně Bendix Praha s návrhem řešení buď vyměnit za naprosto shodnou sponu stejné značky či finanční kompenzace. 1.8.2016 jsem se znovu dostavila do sběrny Bedřicha Jeništy, kde mi sdělili, že reklamace stále není vyřešena. 3.8.2016 jsem zde obdržela vyjádření k reklamaci s tím, že reklamaci nelze uznat jako oprávněnou, protože čistírna dodržela technologický postup uvedený výrobcem. Návrh řešení ze strany Bendix Praha byl, že zpracovatel na své náklady vymění prasklou přezku, ale nebude s nápisem Pinko nebo zákazník přijme náhradu škody ve výši 500Kč a zpracovatel nebude vyžadovat úhradu za praní. 8.8.2016 jsem předala ve sběrně Bedřicha Jeništy pro Bendix Praha nesouhlas se zamítnutím reklamace z důvodu, že výměnou přezky za jinou značkový kabát ztrácí na své exkluzivitě, a vzhledem k pořizovací ceně kabátu nemohu přistoupit ani na navrhovanou náhradu škody, protože bez pásku se kabát nedá použít ve stavu, ve kterém byl zakoupen. Poukazovala jsem také na to, že reklamace nebyla vyřízena v zákonné lhůtě. Vzhledem k uvedeným skutečnostem jsem žádala finanční kompenzaci ve výši 3000Kč s ohledem na pořizovací cenu kabátu. 10.8.2016 jsem obdržela vyjádření firmy Bendix Praha s tím, že mnou navrhovaná finanční kompenzace za sponu je dle jejich názoru neadekvátní a tím považují reklamaci za vyřízenou a zůstává v platnosti jejich původní nabídka.


Produkt

Zimní péřový kabát PINKO, Fermentazione Piumino 11D4VH-Z702, Outside 100% polyester, Insultation 80% down - 20% duck down, Lining 100% polyamid


Požadované řešení

Požaduji již zmíněnou finanční kompenzaci ve výši 3000Kč neboť čistírna není schopna vyměnit sponu za originální.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2016 06:57, před 8 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá společnost za škodu na věci (tedy i za poškození), kterou převzala od spotřebitelky a která měla být předmětem jejího závazku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Společnost by se této odpovědnosti zbavila jedině v případě, jestliže by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu. Více informací je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.dtest.cz/clanek-3301/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-cistirnou-na-odevu.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel služby se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Takovou dohodu by musela čistírna prokázat. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelce by tak vznikl nárok na vrácení peněžních prostředků vydaných za službu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2017 15:02, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.