Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18. června jsem byla telefonicky kontaktována nějakou firmou, která mi nabízela výhodný balíček pro zdraví chrupu v hodnotě 4000 Kč za cenu 1990 Kč. Odmítla jsem ho, ale paní se nedala odbýt s tím, že si ho mohu prohlédnout a v případě nespokojenosti poslat zpět a zaplacená částka mi bude vrácena. Nakonec jsem se nechala umluvit a paní mi sdělila, že mě ještě asi za 2 hodiny bude pro kontrolu kontaktovat její vedoucí. Skutečně mi pak nějaký muž ohledně balíčku volal. Vzhledem k tomu, že jsem mezi oběma hovory vše v klidu uvážila, řekla jsem mu, že jsem se rozmyslela a o balíček nemám zájem. Bylo mi ale řečeno, že se už nedá nic dělat, že jsem se už dohodla s operátorkou. Na můj dotaz, co jsou vlastně za firmu, mi pán sdělil, že jsou společnost zdraví a že mi hned pošle odkaz na jejich stránky. Žádný e-mail však nepřišel. Snažila jsem se na internetu něco o společnosti a celé akci najít, ale marně, proto jsem se rozhodla, že balíček nepřijmu. Několikrát jsem volala na číslo, že kterého jsem byla kontaktována, ale bylo vždy nedostupné. Za tři dny mi volala paní z firmy, která měla zásilku doručit a bez problémů jsme se dohodly, že když balíček nechci, pošle ho zpět.
Minulý týden jsem se vrátila z dovolené a doma našla dopis od Expres Inkasa s.r.o. s požadavkem na úhradu 490 Kč jako náhradu za balné, dopravu a telefonisty.
O tom, že bude v případě nepřevzetí balíčku, tato částka vymáhána nepadlo v telefonátu ani slovo.
Balíček pro zdravý chrup
Žádám o dodatečné zrušení objednávky, zrušení poplatku a vymazání mých osobních údajů z databáze společnosti.
|
Tweet |
Občanský zákoník ukládá podnikatelům řadu povinností, jak a o čem mají spotřebitele informovat před uzavřením smlouvy. Ustanovení § 1825 občanského zákoníku stanoví, že sjednává-li se smlouva za pomocí prostředku umožňující komunikaci na dálku, sdělí podnikatel spotřebitelce na začátku komunikace základní údaje o sobě a účel hovoru. Pokud podnikatel spotřebiteli v předstihu potřebné informace nesdělí, poruší tímto nejen občanský zákoník, ale také zákon o ochraně spotřebitele, na jehož dodržování dohlíží dozorový orgán Česká obchodní inspekce.
Pokud před doručením zásilky spotřebitelka od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je její povinností zásilku se zbožím převzít.
Spotřebitelka má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů jí toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinna spotřebitelka zboží přebírat.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitelka nemohla být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitelka může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.