Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
v říjnu 2014 jsem si zakoupil outdoorové hodinky SUUNTO Ambit 2 v jmenovaném obchode. Ani ne za týden jsem je reklamoval, reklamace kladně vyřízena. Nedávno jsem zjistil, že se mi rozpadá řemínek na těchto hodinkách na kterém je viditelné popraskání spodní části v ohybech, jak jsou hodinky připnuty na ruku a upadl upínací system, kterým se pásek zajišťuje. Tudíž byly hodinky nepoužitelné, poslal jsem je tedy na reklamaci. Po té mi volali zda chci řemínek vyměnit placenou opravou cca 1100. Řekl jsme jim že nikoliv protože, jsou hodinky v záruce a mělo by dle mého názoru dojít k bezplatné výměně pásku k hodinkám, když je vyroben z nekvalitních materiálů, že nevydrží ani 2 roky. Poslali mi neopravené hodinky zpět s odpovědí, že se v ČR se na pásek nevztahuje záruční lhůta a že odešel vlivem opotřebení.
SUUNTO Ambit 2
Výměna pásku za nový a proplacení výloh na posílání hodinek na reklamaci zatím 1x 135kc Děčín-praha (Česká pošta) a urychlené vyřízení. Děkuji
|
Tweet |
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.