Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U mne doma jsem podepsal smlouvu s Lama Energy a dostal darem 6LED žárovek.
Ještě rok před začátkem odběru energii od Lamy jsem odstoupil od smlouvy, načežmi příšla platba od firmy BLUE OCEAN MANAGEMENT cena 3.630kč.
Jelikož jsem žárovky nepoužil poslal sem je doporučeně zpět. To bylo v březnu 2016. Nyní 11.8.2016 mi přišla upomínka na tutéž částku.
Telefon uvedený v dopise nikdo nebere a email je uveden jako neznámý.
tudiž nemám šanci se s firmou jakkoliv domluvit.
Vymáhání peněz.
Vyjádření firmy Blue Ocean Management o odstoupení vymáhané částky a ukončeni mlouvy
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávce energií, která byla uzavřena distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory společnosti, ruší se i kupní smlouva, která je na smlouvě o dodávce energií závislá. Spotřebitel není povinen hradit žádný smluvní poplatek, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.
Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitel odstoupí, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.
Pokud by situace dospěla do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.